torsdag 26 november 2009

En sån dag..

Idag är det en sån där dag då jag saknar matlagningen så fruktansvärt mycket!

Ibland kan jag tänka tillbaka och undra varför man inte tog till vara på skoltiden bättre. (Då jag gick restaurang inrikting.) Att man inte bara söööög i sig kunskapen. Visst lärde man sig massvis, men man tog det lite med ro.

Tänk om man fick gå om allt...

- då skulle man verkligen njuta och ta till vara på tiden bättre.

Visst man kan sluta och börja plugga och utbilda sig. Kanske är man dum som inte gör det.
Men samtidigt så trivs jag ju jättebra på mitt jobb som jag har idag. Vore det värt det?

Nä idag ska jag köpa mig en Harry Boy. Håll tummarna för mig så att jag vinner några miljoner. Då skulle jag kunna jobba kvar litegrann på mitt jobb. Samtidigt som jag skulle kunna öppna en restaurang. Det skulle vara härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv