lördag 5 september 2009

Nu är renoveringen igång..

Igår fick vi nycklarna till huset!!

Så på kvällen åkte vi dit och maskerade in golvet i hallen och vardagsrummet. Idag har Mats satt upp gipsskivorna och satt för den ena dörren i vardagsrummet, spacklat och slipat, medans jag har målat hela pärlsponten i hallen och trappen. Så imorn blir det till att måla, tak, väggar och lister i hallen. Sätta upp råsponten i vardagsrummet och göra klart den väggen innan vi målar där med. Vore så himla skönt om vi hann klart allt det imorn. Då är typ vardagsrummet klart för inflytt sen :)

Självklart när allt det gick så bra idag så måste ju någonting annat jävlas. Å vilka är det som brukar vilja jävlas med mig? Jo BILAR! Mitt avgasrör lossnade, gick av eller någonting. Jag var och hämtade pizzza då bilen helt plötsligt börjar låter som fan. Ja kikar under bilen och då hänger hela röret löst :( Jag blir sååå less!!!! Så nu måste den in på lagning. Typiskt då man vill använda den extra mycket.

Nu e ja trött. Har jobbat i huset sen nio imorse tills klockan 22 ikväll. Så nu ska ja slappa framför tvn innan det är dags att lägga mig för att gå upp tidigt imorn igen och fortsätta.

...men det är värt det :) !!!!

1 kommentar:

  1. Ja, visst är det tjohooo med nytt hus! Förstår att ni har mycket att göra men visst är det kul!!?? Lycka till!!

    SvaraRadera

Bloggarkiv