tisdag 12 januari 2010

-13 grader.

Jag trodde väl aldrig att jag skulle säga såhär men..OJ va varmt det var ute idag!
Det värsta är att jag inte är ironisk.

Vi började dagen med att städa hela huset. Sen åt vi lunch med husse innan jag och hundarna åkte till Berit och Cajza och tog en lång promenad med dom i det vackra vädret. Vi gick i skoterspår längs åkrar och solen bara strålade. Synd att jag inte hade kameran med. Tyson var så snygg så i sin döskalletröja. Han gjorde tappra försök att bli av med den innan han insåg att det inte gick. Men jag ville inte att han skulle vara utan den eftersom han kylde ner sig häromveckan på en promenad och blev jättedålig.

Efter promenaden åkte jag upp på klubben och körde lite lydnad. Vi körde några rutskick eftersom Lee har haft svårt med att gå ända in i rutan och tappat fart ut sen vi tränade på längre avstånd. Nu börjar det bli bättre och han har bra fart ända in. Testade att köra en hel ruta för att se om det fungerade och han gjorde det jättebra!

Har ju tränat om possitionen i fotgåendet också. Tycker att han gör det riktigt bra inne i köket nu. Testade lite ute för att se hur det gick. Bitvis går han jättebra, och bitvis känns det som att han är ifrån mig lite. Måste nästan träna med någon eller filma så jag kan se hur det ser ut. Har ju försökt träna att få honom mer rak så han inte tränger mig, så antingen går han superbra eller så har jag tryckt honom ifrån mig. Vore ju bra om jag visste vad ;)

Sen tränade vi några ställande i inkallningen. Det har vi tränat jättedåligt så nu ska vi försöka bli bättre på det!

Ikväll är det agilityträning i Hertsjö. Det var jättelänge sen vi tränade nu. Så jag hoppas det inte blir så kallt ikväll för då ska vi åka och träna. Står termometern på mer än -15 grader så blir vi hemma.

Nu vill jag att det ska bli varmt & att tävlingssäsongen ska sätta igång! :)

1 kommentar:

Bloggarkiv