tisdag 9 december 2014

Älskade, Älskade unge!

Dagarna bara rusar iväg och på lördag blir våran lilla skatt hela 7 veckor. Det går alldeles för fort. Kan ingen stoppa tiden? Jag försöker njuta och suga in varje sekund. I Fredags när vi var på BVC hade hon blivit 57cm och vägde 4820. Samtidigt som man önskar att hon kunde vara såhär liten jämt så är det så otroligt roligt att se hur hon utvecklas för varje dag. Nu ler hon mot en flera gången om dagen och man kan börja busa lite med henne. Det kommer mera och mera ljud. Ibland undrar man om hon kanske är på väg att skratta.. :) 

Hon fick beröm sist vi var på BVC för att hon var så duktig att hålla upp huvudet. Å att hon kunde följa en leksak genom att vända på hela huvudet från en sida till en annan när hon låg ner. Så det värmde lite extra i mammahjärtat. 

Jag tror även att hon har börjat ställa om sina sömnrutiner nu. Hon har börjat anpassa sig lite mer efter oss och kan somna för natten tidigare. Runt 23 istället för 02. Men hon sover fortfarande lika länge om mornarna. Bra tycker morsan ;) 

Såhär mysigt har vi det ofta om kvällarna.

Idag har vi inte gjort så mycket. Vi har mest varit hemma. När Tobbe kom hem ifrån jobbet så åkte jag och handlade en sväng själv, sen stack han iväg och tränade med grabbarna. Vi gjorde föresten världens godaste jortärtskockssoppa..mm...det är ju sååå sjukt gott!! Sen på kvällen så var vi ute och gick hela familjen. Mysigt att gå på kvällarna tycker jag! Alla gnäller om att det är så mörkt ute men själv så älskar jag det. Mysigt att gå ute och inne kan man tända en massa ljus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv