måndag 24 november 2014

5 veckor


 
Nu har det redan gått 5 veckor sen hon kom till oss.
Dagarna rusar iväg. 

Tobias är inte så förtjust i att jag lägger upp bilder på våran godbit på internet. Vilket jag kan förstå och självklart vill respektera. Men jag har fått godkänt på att lägga upp den här. Sen om det är den första och sista återstår att se :) 

Än så länge fungerar allt så otroligt bra.
Hon har en lite förskjuten dygnsrytm än så länge. Hon somnar för natten oftast runt 2 tiden på natten. Sover till ca 7.30 varje dag, då äter hon och somnar om, och sover sen till 12-13. Bvc säger att hon kommer att ställa om sig själv och att vi inte kan påverka så mycket eftersom hon är så liten än. Jag är bara glad att hon sover så bra. Hon är väldigt nöjd och gråter i stort sett aldrig så länge hon får mat och får vara med. Vi brukar byta om till pyjamas innan sista målet mat på kvällen eftersom hon nästan alltid somnar efter det. Då brukar vi bära över henne till hennes egna säng där hon sover om nätterna. Jag hoppas verkligen hon fortsätter vara såhär nöjd!

Det enda som är jobbigt är att hon fått lite krångel med knip i magen nu sista veckan. Så det är lite knöligt eftersom hon får knip även när hon sover och kan vakna till utav det. Så vi hoppas det går över snart så hon slipper ha ont. På bvc i fredags fick hon beröm för att hon var så stadig i nacken och var så med med blicken. Hon har börjat följa en nu när man kommer och går. Hon ligger även över kurvan i både vikt och längd. 55 cm lång redan!! Stoppa tiden!

I fredags gjorde Hanna, jag och Mike våran första långtur på egen hand. Då tog vi bilen upp till Fullsborn och mamma och pappas stuga för en helg uppe i Edsbyn. Mike tyckte det var livet att få åka iväg med oss själv och dessutom till stugan där han får vara lös hela tiden. Hanna sov hela tiden vi åkte så resan fram och tillbaka gick jättebra.

Vi hann med att hälsa på min farmor på fredagen innan vi åkte upp till mamma och pappa. Det var första gången hon träffade Hanna så jag passade på att ta kort på dom tillsammans. 
. På lördagen var vi till syrran och Micke och hälsade på dom och ungarna. Då passade lilldonnan på att fyra av sitt första leende när hon låg på skötbordet. Sen på kvällen bjöd mor och far på mat i stugan och då var även brorsan med familj med. Pappa och brorsan fixade även med våran bil så när vi åkte hem var den som ny! Både tvättad och städad till max. Hittade inte ett enda (!) hundhår i bilen. LYX!

På vägen hem till Gävle så stannade vi till en snabbis hos Linda. Så roligt att se hur långt dom kommit i renoveringen för varje gång vi är upp. Å självklart att få träffa henne och Della. 

När vi kom hem på söndagen var det en pappa som längtat väldigt mycket efter sin dotter :) Å två små bushundar som var glada att se mig också ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv