söndag 13 december 2015

Ledig helg & Lucia





Imorse tog jag och Hanna med oss Lee & Turbo på långpromenad.
Vi stannade till en sväng i backen och körde lite intervaller och kastade lite boll. Hanna applåderade varje gång Lee kom tillbaka med bollen. Turbo däremot skrek hon lite bestämt till....han behöll ju helst bollen själv istället för att ge den till oss ;) Men sa vi till bestämt så kom han motvilligt. Det var riktigt skönt att vara ute. Luften var frisk och lite kall, men vi var påklädda så vi frös inget. Härligt att kunna vara ute en lite längre tid när det är ljust. Nu är det ju kolsvart när jag åker hem ifrån jobbet om dagarna. Så då blir det ju mest en snabbis ut i skogen medans man fortfarande ser eller vanliga promenader längs bostadsområdena. 

När vi kom in så verkar förkylningen som jag känt av lite blivit värre och nu har jag feber. Sjukanmälde mig imorgon för jag är ändå ledig tisdag. Å från onsdag så kör jag långdagar alla dagar ända fram till julafton. Så håll tummarna att jag kryar på mig dom här två dagarna nu. Vill inte vara sjuk i jul. Så himla typiskt. 

Igår hade jag och Tobbe barnvakt en sväng och var ner på Churschstreet med Niklas och Tommy. Fullkomligt ÄLSKAR deras mat!!! Idag skulle vi på Lucia i Sandviken för Tobbes syrra är med. Men Tobbe och Hanna fick åka själv nu när ja blev dålig. Trist för det hade varit mysigt att kika på det och få lite julstämning. Ska ta och värma mig lite glögg istället. Det är ju sååå gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv