lördag 2 januari 2016

Gott Nytt År!



Gott Nytt År Allihopa!

Jag har varit lite dålig på att knäppa bilder på slutet. Bjussar på tre ifrån nyårsafton iaf. Vi firade i ett hus i Trödje med trerätters och fina vänner. Blev bara en bild på förrätten...sen var vi så hungrig så ja glömde helt bort att fotografera ;) 
Jag hittade så gulliga nyårskläder till Hanna. Dom gick i grått och guld. Lite synd att bilderna är så mörka och dåliga för dom gör dom inte rättvis. Hon hade även ett jättegulligt hårband i guld med en blomma på, men det satt på i ungefär 30sekunder. Det ville hon misann inte ha på sig haha :)

Jag har ju jobbat nästan hela jul och nyår så det har varit väldigt lugnt. Vi var hemma till ett på nyårsafton/natten. Sen började jag jobba klockan åtta till fyra. Men idag är jag ledig. Så skönt med en sovmorgon! Min förkylning har tagit om igen så det är ingen höjdare att jobba.

På fredag till veckan ska vi iväg och göra ultraljud. Superspännande!
Då får vi ju veta exakt vilken vecka vi är i och se lillpyret för första gången. Vi tror vi är i vecka 18 men är inte alls säker. Det sparkas iaf för fullt där inne nu. Tobbe fick t.o.m känna första sparken igår. En rejäl en. Tänk att vi snart har gått halva tiden. Det går så himla fort!

Hanna växer för fullt oxå och är minsann ingen liten bebis längre. Nu är hon en liten tjej, med mycket vilja, glad för det mesta och hon blir bara mer och mer framåt. Full i bus! Om en vecka ska hon även börja skolas in på dagis. Jättespännande! Hon är så duktig med andra barn och djur, väldigt försiktig och klappar fint. Inga nyp eller liknande. Hon är inte heller så rivig i saker utan säger man att saker ska stå på vissa platser hemma så låter hon det för det mesta stå där. Jag hoppas det fortsätter så och inte ändras :) Vissa dagar har hon haft ett väldigt humör och varit arg hela dagen, men då har det varit en tand på väg. Hon har inte många men nu har hon iaf tre. Två nere och en framtand uppe. Sen är det nån till på väg på sidan. Hon gillar att hjälpa till med saker och brukar vara med och hjälpa mig när jag lagar mat ibland.

 Nu har hon vaknat från sin middagslur så nu kan ja inte skriva mer.. :)
1 månad tills vi flyttar in i huset nu. Nedräkning!!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv