tisdag 7 april 2009

Årets första utomhusträning!

Igår hade jag och Annika årets första utomhusträning, på klubbens parkering. Gissa om det kändes som vår? Solen sken, det var lerigt...och vi var ute! Inte instängd i ett ridhus. Underbart!

Vi gjorde en övning från en Åsa Emanuelsson kurs. Jätterolig och nyttig övning. Det gick riktigt bra, plus att det var två ställen i kombinationen där Lee tyckte det var jättesvårt. Lite samma situationer som det alltid är. Men det positiva är att jag tycker att vi löser det fortare nu än vad vi har gjort tidigare. Så det går sakta men säkert framåt. Å i vissa situationer fungerar det bättre om jag styr honom bakifrån, än om jag skulle springa ifatt honom för att hjälpa till mera.  Det är roligt för nu känns det som att jag börjar känna honom bättre, hur han reagerar, vart jag kan lita på honom, och i vilka situationer han behöver mera hjälp. 

Jag ska försöka åka upp på klubben många korta stunder nu ett tag framöver och bara träna övningar där vi får nöta "problemen". Sen ska han få vila någon vecka så det får lägga sig. Sist jag gjorde det, så lossnade det rejält. Å eftersom det börjar sakta men säkert lossna nu med så kanske det är just det vi behöver. Snart sätter tävlingssäsongen igång på allvar också. Fy 17 vad jag längtar!!

Ihelgen hade jag föresten världens mysigaste helg. Nathalia sov över från lördag till söndag. Så helgen har varit full av lek, pizza, bada badkar, film och mys! Hon är nog världens goaste unge! 

Nu ska jag tvätta, åka och träna lite, och sen ska jag jobba min första kväll till 23:30...hualigen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv