tisdag 6 oktober 2009

Anjo 2010

Idag inhandlades den, 2010 års kalender.
Den hade det snygga namnet anjo 2010 på framsidan.
Så nu är det bara att börja planera nästa år!
(Annika vilken kväll ska vi ta våran planeringsdag???)

Andra passet simning för Lee´s del är nu avklarad.
Det blev inget förra veckan eftersom det var fullt upp i huset.
Idag ökade vi på tiden. Det var inga problem alls. Hans pingisbollsögon var som bortblåst idag.
Kanske förstod han att det inte var så farligt ändå. Passade på att boka in måndagskvällarna stående hos Malin. Mest för att få in det som en del av vardagen. Jag har väldigt lätt för att skjuta på saker, så det är alltid bäst om saker är inbokade för då åker jag av bara farten.

Luftvärmepumpen är äntligen på plats! Efter en dags användande så känner jag redan nu att det var en fruktansvärt bra investering. Annars har min lediga tisdag idag mest bestått av städning, lövkrattning, rensning i stuprännor, rengöring av utemöbler och ännu mera städning.

Sara kom förbi en sväng med en påse trattkantareller. På kortet stod det "Tack Helena för en superbra kurs! Elna Jessie & Sara." Åh! Gissa om jag blev glad! Jag som älskar kantareller, men aldrig lyckas hitta några själv. Jag hade kursavslutning igår på min forstättningskurs i agility. Det har verkligen varit ett jätteroligt gäng som har gått. Fick en chokladask och ett gulligt kort av Erica & Happy igår med som tackade för kursen. Vilka gulliga kursare jag har haft va??!

Nu är hemmatävlingen avklarad också.
Tyvärr så kunde vårat lag bara starta på tre hundar, så det räckte inte till någon pinne. Men det var roliga banor att köra!
I Hopploppet gick Lee hyfsat. Vi fick fel för att jag slarvade lite med min handling, dåligt av mig. Sen drog han även på sig en rivning som han får ta på sig själv. Men loppet kändes inte katastrof. Annika och Takida fick däremot till ett bra lopp och kom fyra och fick cert!!
I agilityloppet gick han såååå fint hela loppet utom på ett ställe. Vi kommer ner från balansen och ska hoppa däcket som är rakt fram. Lee blir osäker och ställer sig och hakar. Jag blir tvungen att ta och ställa tillbaka honom på balansen, för att sen kunna köra klart banan. Han går som en kanonkula resten av banan. Det här var ett av dom bästa loppen han har gjort i känsla, om man bortser från blackouten. Efteråt var jag både nöjd över att han gick så bra, samtidigt som jag kände mig såå less på hans ständiga osäkerhet. Pratade med Berit på kvällen, min mentala coatch ;) Å efter det kändes allt bättre. Det är lätt att glömma vilka framsteg han har gjort i år. Å kanske är det för att man börjar få känna den där härligt braá känslan oftare nu på slutet som gör att man blir mer less då gamla problem plötsligt kommer tillbaka. Det ska bli skönt med vinter så man kan ladda om batterierna & träna på detaljer igen. Men jag kan ändå inte låta bli att redan nu längta till nästa års tävlingar ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv