torsdag 22 oktober 2009

Nytt lag, ny kamera..

..rackarns! Jag skulle ha haft en tredje grej som var ny med ;)

Har jag sagt att jag är blond? Om inte får det vara min tredje nya grej då ;)

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade igen. Jag har helt enkelt inte haft tid. Mats och jag var till Gävle i lördags och hälsade på hans syrra. Mats ville att vi skulle kika in på MediaMarket. Jisses vilket ställe! Självklart kunde jag inte låta bli att köpa mig en ny kamera. Samma modell som tidigare eftersom jag gillade den. Bytte otursfärgen mot en ny svart. Hoppas den stannar längre än dom andra, men tredje gången gillt säger dom ju..!
Slog även till på ett snyggt kamerafodral. Valde mellan ett limegrönt och ett mörkgrönt. Mats sa att jag skulle ta det limegröna så den skulle bli svårare att tappa bort. Så så blev det.

Förra veckan kom även den första snön! Hundarna tyckte det var störtkul. För min del räcker det med snö i december. Jag tycker det är jättemysigt med snö, men en månad räcker gott och väl.

I helgen som var åkte jag och Berit till Sandviken för att gå en fortbildningskurs för Veronica Bacche. Jag älskar att gå kurs. Vi gick utan hund, och jag tycker att det gav mycket mer än om att jag skulle ha haft hunden med. Man missar mycket prat när man värmer och går av, så det var roligt att gå utan hund en gång. Innehållsmässigt kändes det som att man kunde det mesta. Men det var väldigt intressant att se vad dom olika ekipagen hade för problem och hur Veronica löste dom. Att tajmingen verkligen är allt. Sen alla diskutioner tycker jag är spännande att lyssna på.

En annan spännande och rolig grej är att vi är med i ett nytt lag i agilityn, jag och Tompa. Laget består av Annika & Takida, Sofia & Ninja, Alex & Floyde och jag & Lee. Vi ska starta våran första start nu i rättvik. Det blev lite snabbt bestämt med efteranmälan och grejjer. Vi skulle ju inte starta förns nästa år, men så när jag träffade Liza när Lee och jag var och simmade så tyckte hon att vi skulle ringa Lena och efteranmäla. Pratade med Annika om det på kvällen som tyckte att vi skulle göra det så...hipp som happ...så var vi anmälda! En jäkla tur att Annika ångrade sig och avbokade kastreringen. Det enda problemet var ju att vi inte hade nå lagnamn....lite panikartat tog vi namnet på en film "Catch us if you can". Lite långt & lite kaxigt kanske...men so what? Det ska bli jäkligt roligt! Så nu blev det en till tävling iår ändå :)

Åh! Va tråkigt!
Har fixat med bilder till detta inlägg men nu är det så segt och konstigt så jag får inte in dom. Typiskt! Det får bli ett till tråkigt med bara text. Får se om det fungerar bättre nästa gång.



1 kommentar:

  1. Vilket bra namn ni kom på! Tycker verkligen att det hade rätt attityd. Offensivt ska det vara!!! Och visst är det nyttigt att gå kurs utan hund! Skilde sig Veronica mycket från Jenny? De ska ju köra med ungefär samma system.

    SvaraRadera

Bloggarkiv