fredag 2 oktober 2009

Härliga Höst!

September kom och försvann lika fort!

Jag börjar äntligen se lite ordning i allt kaos som har varit under denna månad. Renovering, trasiga bilar, flyttlådor, städning. Det här var nog den jobbigaste flytten jag har gjort. Samtidigt som det har varit den roligaste. Nu börjar badrummet bli helt klart. Det blir jättefint så jag är sååå nöjd!! Vardagsrummet är helt klart, vi var på ikea och handlade det sista ihelgen som var. Jag älskar verkligen väggen vi gjorde med råspont! Hallen ska bli klar till helgen. Inte velat lagt in mattor där eftersom alla hantverkare springer med skor där hela tiden. Så efter att dom har satt in våran luftvärmepump idag så kan vi göra klart där med. Övervåningen ska det fållas några gardiner till och packas ur lite lådor. Men det mesta börjar hamna på plats nu. Skönt!

Agility
Vi har haft en månad med korta träningspass som ryms på en hand haha. Stackars Lee tycker att jag har varit sååå tråkig. Men det har varit nyttigt med en lugn månad. På Lee märks det verkligen att saker faller på sin plats efter en tids vila. Det kanske är som en del säger att man ska vila sig i form.. :) Ihelgen som var så var vi till solna-sundbyberg och tävlade. Jag kände mig lite extra nervös eftersom vi knappt tränat under en månad, och ingenting dagarna före. Det började med en hoppklass 3. Trixigt i början, sen gick den ut och hundarn fick dra på ordentligt. Vi diskade oss, men jag är så himla nöjd med det loppet. Lee kändes jättefin, och Annika sa det efteråt hon med.

I agilityklass 2 vart det mest tok. Vissa bitar var väldigt bra. Det började med en start som jag tänkte testa att göra på ett annat vis än jag brukar. Det gick sådär, Lee rev tredje hindret. Det fanns en bra sak med det, och det var att jag kunde köra gungan som på träning. Säga gunga en gång och sen bara springa och lita på honom. Jag har fegat jättemånga lopp och sagt gungan flera gånger bara för att han ska ta kontaktfältet. Förstört en fin gunga som han gör klockrent nästan jämt. Egentligen passade det inte att springa förbi honom i den här delen, men med en rivning så kände jag att det kvittar hur resten av banan blev. Lillkillen gör gungan jättefint, vi fortsätter banan och han sätter alla kontaktfält jättefint. Han går bra resten av banan. Det som ställde till det på vissa ställen var att jag var missplacerad på flera ställen. Jag tror jag kom av mig när jag valde att köra på på gungan. Men som sagt det spelade ingen roll.

Det roliga var att Annika och Takida vann ag2! Supergrattis!!!!!
Det var dom välförtjända av. Särskilt Annika eftersom Takida sket i henne efter andra hindret i klassen före. Så det var verkligen superkul att se Takida vara sitt duktiga jag. Hon är verkligen hur grym som helst då.

Simning
Jag har ju länge tänkt börjat simma med Lee. Så i förra veckan gjorde vi vårat första pass hos Malin. Lee hatar ju att simma. Men det gick faktiskt bättre än jag trodde. I början plaskade han hejvillt, men efter en liten stund så simmade han på bättre. Även om ögonen var stora som pingisbollar ;) Har lagt upp ett litet träningsschema nu som jag ska försöka följa, så han får bättre kondis och lite mera muskler. Eftersom den här veckan blev lite körig så blev det ingen simning nu. Men nästa vecka ska vi iväg igen.

Årets sista tävling
Ihelgen blir det nog årets sista tävling för oss. Hemmatävling med individuella klasser och lagklasser. Det ska bli sååå roligt att tävla lag igen. Jag hoppas det inte blir så kallt ute, och att loppen blir bra. Egentligen skulle vi ju åka till rättvik också i november, men det verkar som att det inte går ihop med laget då heller. Trist. Så jag blir nog hemma. Har ingen lust att åka bara för att tävla ett lopp i trean. Så man får väll sitta hemma och hejja på alla andra superhundar ifrån bollnäs då :)


1 kommentar:

  1. Hoppas att allt gick bra på helgens tävlingar! ni lyckades alltså få tag i en int. domare? Här är det en till hund som har haft tråkigt den senaste tiden på grund av flytt och att matte varit sjuk. Tror dock inte att han har vilat sig i form något . . . :p

    SvaraRadera

Bloggarkiv