tisdag 9 juli 2013

Tuesday



Helgen gick i en rasande fart. Superskönt att vara ledig. I fredags var jag iväg och åt ute vid Gävle strand med Palle & Mats. Det var nog sommarens varmaste dag hittills då. Det t.om blåste varmt. Underbart! Sen gick jag jag och Palle på bio. Nya med Johnny Depp, the lonley ranger. Helt ok. Påminde om Pirates litegrann. Kanske för att det var samma som gjort båda filmerna. 

Resten av helgen var jag mest hemma och fixade i trädgården och inne. Målande gamla krukor som förra ägaren lämnat kvar. Lite svart färg och vips så var dom som nya! Stora fina utekrukor. Perfekt till våran altan. Blev även bjuden på middag två gånger under helgen. Lyxigt värre.

Idag är det tisdag och nya tag!
Sista veckan innan semestern.  Igår efter jobbet så fixade jag lite hemma innan jag och Maria åkte till Boloungen för två pass med friskis & svettis. Sjukt härligt att kunna köra pass ute. När jag kom hem kände jag mig så pigg så jag packade in hundarna i bilen och åkte till skogen och joggade med dom.  Kom hem 22.30. Älskar sommarkvällar!! Tränigsvärken gör sig påmind idag ;) 

När jag slutade jobbet idag så började jag med att storstäda bilen. Ha ALDRIG en mops sittandes i bilen fram. Turbo fick sitta där en dag när vi inte hade plats där bak. Sen dess har vi haft hår ÖVERALLT i bilen. Å det är såna där som sticker sig in så man kan inte dammsuga eller rolla bort dom. Så jag har dammsugit och noppat för hand. Sjukt drygt! Men nu är det gjort och bilen känns fräsch igen :) Sen tog jag en tuppis för jag var så sjukt trött. Å nu sitter jag och planerar min kurs. Imorn blir det jobb och på torsdag är jag ledig! :)

Snart kommer hjärtat hem också!
SOM jag har längtat!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv