onsdag 31 juli 2013

Två vinster


Fast inte i resultatlistan där var det två disk.

Idag var en sjukt rolig tävling.

När jag åkte upp så svängde jag in och köpte en ny leksak åt Mike. En ny som piper. Tävlingarna vi har varit på iår så har han alltid valt en annan sak än sin egen i leksakslådan. Trots att det är hans favorit hemma. Så idag tänkte jag överraska lite.

Första vinsten var när vi skulle värma upp och ta oss fram till starten. Mike är alltid så sjukt het och låter oftast över hela området. Drygare än drygast. Här tog jag fram mitt hemliga vapen, den nya leksaken, och SOM den gick hem. Han har aldrig varit så lugn på en tävlingsplats tror jag. 

Andra vinsten var att han inte tjuvstartade i nåt av loppen!!
Ikväll kändes det som att vi körde som ett team. Han gick fint och kontrollerat. Lite synd att han släppte benen och drog på sig någon rivning. Det tycker jag att han kan sköta bättre. Men i övrigt var det fel som vi måste träna mera på. Slalomingången var sjukt svår. Dom kom i en sån hög fart och typ rakt in i ingången. Han klarar första porten men kommer för fort för att ta nästa. Så det måste vi träna mera på. 

Men idag var det så sjukt, sjukt, sjukt, sjukt, sjukt, sjuuukt roligt!!!!
Han är bara så bra min lille prins. 

Nu ska jag hoppa i säng. Jobb 7-18 imorn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv