onsdag 15 oktober 2014

5 dagar till BF


Igår såg det ut såhär hemma hos oss.
Bestämde mig då för att åka ner på klubben för att försöka mig på lite agility. Det är ju älgjakt nu och det har varit jägare där vi brukar gå i skogen, plus att Tobbe inte är så förtjust i att jag går i skogen själv nu när det är så nära. Å är det nån av hundarna som accepterar men som jag vet vill ha mer än koppelpromenader och lite lydnad och trickträning så är det Mike. 

Så till min glädje stod det redan en klass 1 bana uppställt på klubben! Jag slapp flytta och släpa en massa hinder. Yaaayy!! Å alla hundar kunde träna. Turbo och Lee fick köra på smallhöjd, vi körde halva banan och sen gjorde vi en sväng och vände på banan. Det gjorde att jag slapp springa så mycket och kunde köra distanshandling. Bra när man e en tjockis :) 

Mike var sist ut och laddad till tårna. Lycklig hund som tog minsta lilla signal och verkligen ansträngde sig för att göra rätt, gjorde att matte var lycklig men totalslut efteråt ;) Trodde nästan att bebisen skulle komma ut där ett tag. Men det var verkligen jättekul att träna igen. Hundarna var också såå nöjda efteråt. Sen var det nog inte det smartaste för fogarna, för det känns idag..

BF om 5 dagar nu!
Spännande och se om pyret håller sig till dagen eller väljer att stanna inne lite längre :)
Vi ska till barnmorskan idag halv fyra så det ska bli spännande att se vad hon säger. Vårat sista besök nu, nästa blir när bebisen är ute.  Idag har jag tvättat upp alla bebiskläder, sängkläder m.m. Skönt att ha det gjort. Ikväll ska jag hem till Maelona en tjej i babygruppen. Vi ska bestämma lite träffar tillsammans. Jättekul att alla som gick i gruppen vill fortsätta att ses. Maelona ska ha 19 oktober, dagen innan oss. Sen ska resten av gruppen ha i november. Så det blir spännande att se vem som får först :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv