torsdag 9 oktober 2014

Vecka 39 (38+2)


VÄLDIGT vacker bild. Jag vet ;) 
Myskläder och man känner sig allt annat än vacker. Men nu är det ju så att min tfn helt utan anledning en dag här valde att checka ut. Så från i fredags till igår så har jag varit helt utan tfn. Inte helt optimalt när man ska ha barn vilken dag som helst. Jag valde att vara skogstokig igår när dom på Telia sa att det inte fanns nåt att göra så nu tänker jag inte lägga mer energi på det där...
 Har en lånetelefon just nu. Förde över en massa bilder innan jag lämnade in min iaf. Håll tummarna att den går på garantin!!!! Har ju för 17 inte ens haft den i ett år!!! Så bilden är en bild jag knäppte mest för min egen del.

Nu jobbar jag mina sista dagar på typ ett år!! Fattar ni?? Känns sjukt konstigt!
Fredag, lördag, söndag kvar.
Sen går jag hem och väntar på att lillhjärtat ska kika ut :)

Det känns så himla overkligt.
Vi längtar såååå mycket just nu!!!
Hur kommer h*n se ut?? Vad är det för en liten person, en liten tjej eller en liten kille?
Så sjukt spännande!! På onsdag ska vi iväg till våran barnmorska för sista gången.
Sist när vi var där så sa hon "vi ses då, om inte bebisen har kommit innan..." 

Hjärtljuden låg på 140 som varje gång. 
+16kg nu.
Nu är det full fart i magen hela dagarna. Jag tycker det känns som att det rör sig mer än vad det är lugnt.  Det märks att det är trångt för när h*n trycker ut en fot eller vänder sig så känner jag mig sprickfärdig ibland. Fick halsbränna häromdagen för första gången i mitt liv!! Dom säger ju att man kan få det när man är gravid. Gick över efter två dagar tack och lov. 

Jag måste säga att jag nog har haft en bra graviditet.
Jag har kunnat jobba ända fram till nu. Väljer mest att gå hem för att barnmorskan tycker att jag ska vila upp mig sista veckan. Alla säger att jag har en sån liten mage (tala för er själva!!!) Men jag tycker det har gått fort utför på slutet ;) Tidigare har jag varit mycket trött. Nu känns hela kroppen som en blyklump och böja sig och ta upp frukt som folk tappar på golvet i butiken känns som ett helt träningspass ;) Magen känns stor och benen och fötterna sväller när jag har jobbat en hel dag. Att jag åkte på en dunderförkylning har inte gjort saken bättre. Jag hopppas den försvinner nu innan det är dags.


Snyggingen till vänster är min klippa som har gjort att jag har orkat.
Utan gnäll har han masserat mig varje gång jag bett om det när jag varit gravid och haft ont i ryggen!! Hur lyxigt är inte det!!
Sen alla småsaker i vardagen gör verkligen ALLT!
Jag är så otroligt glad att jag träffade honom och att han blir pappa till mina (vi vill ju ha flera ;) barn! Jag är verkligen lyckligt lottad! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv