torsdag 26 mars 2015

Lee var mitt lyckopiller idag


Mike börjar tycka det är väldigt onödigt att ha tratt nu men är jätteduktig och finner sig i det inne. När vi tar av den och ska ut och kissa däremot så är han mer vild än tam. Det märks att han vill SPRINGA! Koppel är ju ett djävulens påfund om ni frågar Mike. 

Nu har dom flyttat tillbaka agilityhindrena till klubben så snart kanske man kan flytta ut dom och börja träna. Jag hoppas jag känner mig lika sugen och får mersmak när jag börjar träna igen som jag känner nu. Så det inte blir som åren tidigare här i Gävle att jag tappar gnistan. 
 
Idag när jag kom tillbaka från långpromenad med Turbo & Lee så somnade Hanna precis i vagnen när vi kom hem till dörren. Så jag släppte in Turbo och tog med mig Lee och en av dom nya leksakerna (yes vi är mer på G än på länge) till fotbollsplanen som ligger bakom huset. Vi körde igenom ett lydnadspass och lite andra övningar och jäklar va roligt det var! Sitter här och längtar till imorgon och hoppas att Hanna vill sova i vagnen en sväng då också så vi kan få till ett pass. Det är ju såhär det SKA vara. Att man längtar till träningarna!!!

Problemet vi har just nu är ju att Hanna bara sover om vagnen är i rörelse. Så fort den stannar så är hon klarvaken. Så idag var ett undantag. Men vi kanske kan träna om henne också att sova i vagnar som står still ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv