måndag 13 juli 2015

Fagersta dag 2


Bloggen la ner sist jag höll på att uppdatera så här kommer lite gamla nyheter..

Vi var ju till Fagersta igen några dagar senare för hoppklass 2.
Vi körde tre lopp. Vi fick inte till det i nåt av loppen. Vi hittade inte känslan alls. Kände mig lite besviken när vi hade kört sista eftersom han gick så bra några dagar innan. Det var verkligen upp som en sol och ner som en pannkaka! Som tur var så hade Alicia filmat alla loppen så jag fick dom efteråt. Hon filmade med sin mobil som hon använder i USA så det funkade tyvärr inte att föra över filmerna eftersom hon inte hade internet på den. Så filmerna är vackert filmade med min mobil på hennes mobil ;)

Första loppet:
Tjuvstart. Borde ha tagit om honom men vi körde ändå. Fick inga fel förns rivningen i slutet av banan. Men ja kör så fruktansvärt dåligt. Passivt och försöker inte ens ta mig dit jag hade tänkt göra mina byten. Å sen i typ allt.

Andra loppet river han första. Sen delen ifrån tunneln till slalom kändes inge bra när ja gick banvandringen. Jag var osäker om Mike skulle ta första hindret efter tunneln, kändes som att jag var tvungen att trycka ut honom där annars hade han lika gärna kunna sprungit förbi om han svängt tajt. Så där hamnar jag efter istället för att kanske chansat och hamnat längre upp i banan så jag hade kunnat hjälpt honom mer med ingången i slalom. Det var många som fick fel där. Ändå tycker jag att han brukar kunna söka såna där ingångar själv när vi tränar. Men även här är jag alldeles för passiv.
 
 

 I sista loppet tjuvstartar Mike igen. Den här gången hade jag bestämt att jag skulle ta om honom om han gjorde så. Så där valde vi att diska oss och starta om. Körde ändå klart banan. Det jag kände mig nöjd med i det här loppet var från slalom fram till tunneln. Den delen fick vi till bra. Många hundar hamnade lite vobligt vid de tre hindrena efter slalom för att förarna stannade för länge vid slalom och då drogs hundarna direkt till den tredje hindret från slalom istället för hinder 2 efter slalom. Så det kändes skönt att vi gjorde nåt rätt i loppet även om resten inte är mycket att hurra för. Var alldeles för sen med att ropa på honom på slutet av banan oxå så där drar han på fel hinder så vi missar hindret vi skulle svänga in på.

 
Ja man kan ju inte bara visa lopp man är nöjd med. 
Så nu har vi brytit ihop och istället för att tänka "Herregud va kass jag är!!" så kikar jag på loppen och kollar på vad det är vi ska träna på istället!

Mike var väldigt rörig runt banan den här dagen vilket kanske gjorde att båda våras koncentration inte var på topp när vi körde. Men jag läre ändå lära mig att låsa in mig i min bubbla på banan. Tappar lixom det där jävlar-anammat och luften går lite ur när allt runt i kring ska vara så hispigt för honom. 30 gradig värme som det var tävlingen innan var tydligen den bästa uppladdningen för honom...Då fick han nåt annat att tänka på typ. 

Tur han är världens mysigaste och goaste hund hemma i soffan iaf, han väljer sina ställen att vara lugn och go på :) Å där är vi ju oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv