onsdag 8 juli 2015

Tävling i Fagersta

Vi har hunnit med några tävlingar sen sist.
Vi var anmälda till Falun men det blev tyvärr inget. Svärmor var i USA och Tobbe jobbade och jag är tvungen att ha någon med som kan hjälpa mig med Hanna. Så vi struntade i den.

Å Juni som skulle bli en bra träningsmånad innan nästa tävling blev inte som det var tänkt.  Vi hann få till två(?) pass tror ja. Men vi var ju anmälda till Fagersta 2 juli och då hade ju svärmor kommit hem så hon var snäll och hängde med oss :)

Det var runt 30 grader ute så det var riktigt varmt.
Vi gjorde upp ett litet läger med parasoll och grejer där vi hade det bra :)

Jag gillar Fagersta som tävlingsplats.
Mysig klubb och det är ju helt perfekt att det går en bäck/å förbi bredvid parkeringen där hundarna kan svalka sig och simma lite mellan loppen. 

Mike gjorde två jättefina lopp.
Han verkligen samarbetade och lyssnade på minsta signal trots att det var bra tryck under tassarna. 
I första loppet fick vi tyvärr en femma. Jag tröck ut honom lite dåligt så han missar ett hinder så jag är tvungen att ta tillbaka honom. Annars var loppet jättefint.

Med bra känsla var det dags för lopp två.
Mike börjar med en tjuvstart men efter två hinder kör vi tillsammans och han går jättefint resten av banan. Han ligger verkligen i handen. Härligt att äntligen få känna den känslan vi har på träningarna även på tävlingsbanan!  Bara ett hinder kvar. Då SNUBBLAR Mike i upphoppet. Han har inte en chans att stega om utan river hindret med halsen. Surt! Särskilt är vi hade snabbaste tiden och loppet alltså hade räckt till vinst. 

Men just där och då så spelade det faktiskt ingen roll.
Känslan före, under och efter loppen var på topp!
Mike skötte sig på alla plan & jag hoppas han var lite nöjd med mig med ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv