torsdag 4 juni 2009

Träningstävling

Igår var det träningstävling på klubben. Linda hade gjort två roliga banor. 

Det började med agilitybanan. Starten var fram över två hopphinder, tillbaka in emellan det andra och tredje hopphindret som man skulle ta ifrån baksidan. Rolig start där man var tvungen att vara focuserad från början. Lee gick jättefint hela loppet, det flöt på riktigt bra. Vissa ställen i banan hann inte jag placera mig så det blev lite långa svängar. Å på en tunnel gjorde jag ett blindbyte lite för tidigt så han sprang förbi. Men det var mitt fel helt och hållet. Lee skötte sig jättebra. 

I hopploppet var jag missplacerad lite här och var, men det gick ok ändå. På slutet av banan var det ett staket där man skulle över första, in emellen, över andra, in emellan, över sista och tillbaka på baksidan till första hopphindret och över det.  Man skulle alltså springa förbi mitten hindret. Det har inte vi tränat alls så här tyckte Lee det var lite svårt. Så vi fick ta om det ett par gånger innan han förstod och gjorde rätt. Sen var det bara en sväng och en lång upploppsraka. Jag skickade fram honom och han drog på bra. Jätteroligt att se. Han tittade inte bakåt på mig en enda gång. Super! Nu ska vi bara träna in så han öser på lite mer på upploppet. Han springer fortfarande på lite halvfart där känns det som. 

Men i det stora hela så känner jag mig jättenöjd!! Agilityloppet kändes verkligen superbra!! Självklart har vi fortfarande småmissar som vi ska fixa till, men vi tar oss runt hyffsat nu. Det känns som att jag har mer kontroll på vad vi gör, och Lee förstår mig bättre. 

Jag tänkte att jag skulle starta Tyson också idag. Vi har ju inte tränat så mycket, men dagen innan då jag och Berit var upp och tränade gick han jättefint. Han var laddad, med mig, och sprang snabbt som tusan. Han är så rolig att köra när han är helt focuserad!!
Tyvärr var det som natt och dag, från den ena dagen till den andra.
I starten ville han mest nosa i backen. Startar ändå, men efter någon meter åker nosen ner i backen igen. Jag tar av honom utan att köra. Gör ett nytt försök då
 det är dags för hopploppet. Här lyckas vi starta, han springer men huvudet är inte med för fem öre. Sen visar jag lite dåligt, det blir en riving...då tycker han det blir jobbigt och springer av till Izac. Jäkla hund. Jag blir arg, tar honom av planen och in i bilen. Terriers!!! Han skulle vara så duktig om han inte var så förbaskat intresserad av allting annat. Nu har jag iaf tänkt att jag ska ta av honom så fort han inte är focuserad och med, då åker han in i bilen. Så förhoppningsvis så trillar kanske poletten ner nån gång. Han skärper till sig och har focus från början. Men han är ju terrier så man vet ju aldrig ;)

Efter vi hade kört klart åkte jag och hundarna till Berit. Vi gick en promenad längs fältbanan vid henne. Tyson, Lee och Cajza busade och sprang. Lite kylig, men ändå skön kväll.

Idag börjar ja inte jobba förns klockan fem. Skönt att ha hela dagen fri. Jag och Mats passade på att äta lunch på Lilla K. Jättegod fisk med räkor, pasta med fetaost och grönsaker. Maten där är så himla god. Buffébordet är jättestort med massor att välja me
llan. Varma grönsaker, kalla grönsaker, soppor, meloner, bönsallader, linser, nötter, hallonvinäger, senapssåser....hur mycket som helst. Å alltid hemmalagat bröd. Det är så mysigt att äta där, för även om man inte skulle vara så förtjust i dagens rätt så kan man bli mätt ändå, av allting annat som man kan ta till. 

Nu ska jag städa lite här hemma. Imornkväll ska jag och Mats nämligen bara mysa med varandra. Sen fyra på lördagmorgon åker ju jag Annika och Helen till Frövi. Tävlar hela dagen, innan vi åker vidare till Bro och sover, för att sedan upp tidigt söndag morgon för att åka till Solna och starta laget. Jobbigt med så tidiga mornar, men.... Åh, så roligt!

Nu ska jag kika på lite film. Välja ut en ny övning att köra till veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv