tisdag 18 augusti 2009

Äntligen Hus!

Vi har köpt hus!

Äntligen! Vi har ju inte letat egentligen. Mest kikat för roligt. Alltid när vi åker till Gävle brukar jag säga om ett hus i Lenninge att "där vill jag bo! Jag tycker det ligger helt perfekt".  Nära stan - fast ändå utanför. En liten bit till närmaste granne, inte alldeles inpå husknuten. Så när grannhuset kom ut på hemnet kunde vi inte låta bli att åka och kika på det. Jag gillade det direkt. Visst det ligger jättenära vägen, men när man var där så tänkte jag inte ens på det. Det är ju häck och en björk emellan så det kanske är det som gör det.  Andra gången vi åkte dit och kikade så kände jag direkt att "det här huset vill jag ha". Som tur var så kände Mats likadant. Så vi la ett bud. Å bäst av allt, vi fick det!!!

Nu längtar jag tills vi får flytta in och börja renovera. Man kan flytta in och bo direkt som det är nu, men vi ska sätta upp en vägg och byta lite tapeter och måla lite. Plus att vi får ett sprojlans nytt badrum! Det hade varit en liten vattenskada där som går på deras försäkring, så vi betalar inte en spänn. Men däremot får vi välja hur det ska se ut därinne. Jättekul! Så vi ska lägga till lite så vi får kakel på väggarna. 

Ååhh..va härligt med hus!!!


Annika och jag var ju till Frövi och tävlade ihelgen. 
Inga resultat för någon av oss, inte heller för Liza som var förutom oss den enda från klubben som var där och tävlade. Men vi gjorde bra ifrån oss ändå tycker ja. Mest nöjd är jag med vårat agilitylopp från lördagen. Lee gick jättefint ända tills vi kom till balansen och han trillar av mittpå. Jag tror han inte är van deras mattor som är halare än våra och har lite svårt att anpassa farten. Eller rättare sagt han gör det inte alls... ;) Men förutom det gick han jättefint i det loppet. I hopploppet fick vi en rivining, så vi kom på 18:plats med 5 fel. Men jag är nöjd med det ändå. Han gick hyffsat, och många andra mycket duktigare och rutinerade ekipage fick fler fel. Annika och Takida var supernära en pinne, men fick tyvärr en rivning på näst sista hindret. Å lite lika för Liza som tyvärr missade en stor championresett för ett fel på typ näst sista hindret. Det ville sig inte riktigt för Bollnäs ihelgen med andra ord. 

Nu ska jag passa på att städa lite idag när det regnar. Skönt att vara ledig. Å ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag att det är mysigt att det regnar idag. Efter jag städat ska jag kika på en film innan det är dags för möte med lydnadssektorn.  

Ihelgen blir de Huddik!

Ciao!

1 kommentar:

  1. Åhh så kul!

    Längtar tills man får komma å kolla... när får ni tillgång?

    Kram Nina

    SvaraRadera

Bloggarkiv