måndag 3 augusti 2009

Äntligen lite träning!


Tävlingarna har verkligen avlöst varandra hela sommaren. Det var så skönt att det blev ett litet break på två veckor nu innan nästa. Jag har t.o.m hunnit att träna lite :)  Har tränat grundsvängar med Lee. Valt kommandot jag vill ha. (har valt att sagt fram för att han ska hoppa på tävling, men har nu tränat in det jag vill ha, och hade från början.) Tränat bakombyten, framförbyte och blindbyten på samma sväng. Korta pass fyra gånger. Olika avstånd och fart på både mig och honom på hindren. Det känns som att han förstår det bättre. Att något så enkelt kan vara så svårt ;) Jag hoppas det blir någon sån sväng på lördag då vi ska tävla så vi kan se om det funkar även på tävling.  På träning känns han riktigt fin nu. Tajta svängar har vi inte än.  Men vi har tagit tag i bromsen igen...eftersom han inte förstår riktigt själv än att man måste bromsa ibland innan man ska hoppa. Så en sån knapp kan vara bra att ha och trycka på ibland.. ;) 

Tror inte jag har berättat hur det gick i sundsvall heller?
Det blev nog så mycket annat som kom ivägen..
Det var en rolig tävling trots allt regn. Vi hade ju sån tur så hela tiden då vi körde var det uppehåll. Vi gjorde nåt riktigt uselt lopp. Sen sabbade jag ett lopp. Sen gjorde vi ett lopp som jag är jättenöjd med, med tanke på vart vi är idag. Vi hade flyt en hel bana och allt bara klickade! Härlig känsla! Små saker som jag vet vi kan knappa in tid på, tajtare svängar osv...men det skitet jag i...i det loppet skötte vi oss skitbra båda två! Fler sånna tack ;) Det loppet flyttade upp oss i hopp 3 också. Sen tog vi en till pinne dagen innan, så två totalt på hela helgen. Vi gjorde även debut i klass 3 "bland dom stora grabbarna". Banan var för svår för oss i nuläget, men vi tog oss igenom den med bara en rivning. Så det tycker jag ändå var helt ok. Loppet var inget vidare alls. Men Lee tog en jättesvår slalomingång så den är ja nöjd med!

Nu är det sista rycket med tävlingarna innan vi får ta en liten vila. Det ska bli skönt! Vi behöver det nu. Efter den här säsongen har man hittat så mycket man vill träna, så man blir nästan frustrerad då man inte hinner. Tur vintern brukar kännas lång ;) 

Håll tummarna för oss ihelgen. Då åker vi till gagnef i två dagar och tävlar!

Imorn är jag ledig så då ska ner på stan och träffa farmor en sväng!

(städade hela bilen idag, imorn tvättas den...duktigt va??!! ;) 

2 kommentarer:

  1. Wow! Ni är ju så himla bra, uppe i klass III redan! Härligt jobbat! :D
    Tyvärr blir det inget Frövi för oss... Harry är inte helt bra än. Tråkigt, men det är bara att acceptera. Jag hoppas att jag kan komma till Frövi och kika och umgås lite iaf.

    Beklagar sorgen över din farfar! Tur att du har en massa bra minnen som du kan glädjas åt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för tanken och kramarna! Läser att det behövs skickas några tillbaka och det får du. Nu kommer även jag att tänka på din farfar när jag äter kanelbullar! :)

    Oj, vad ni är duktiga som kommit så långt på en säsong! Är det så det ska vara att ha BC??? Då vet jag vad jag har att se fram emot! Bra att du skrev ett meddelande för jag har glömt bort att lägga till länk till er så att vi kan ha koll. Kommer ni till Frövi nästa helg?

    SvaraRadera

Bloggarkiv