söndag 7 februari 2010

Första dygnet..

Vi hoppade in i bilen på väg hem.
Mike i en korg på golvet. Vi hinner knappt svänga ut från gårdsplanen innan han hinner somna i korgen. Det tog nog max två minuter. Vi stannar två gånger på vägen hem och kissar. Annars sov han hela tiden. Stannade till hos mormor & morfar i Edsbyn och fikade lite. Dom grattade mig (fyllt år) och kikade in min nya lilla stjärna. Mike knallade in och hälsade på dom och gick sedan och kikade in huset. Cool kille det där. Han visar redan goda agilitytalanger genom att hoppa och krypa under alla stolsben i en rasande fart, samtidigt som han har tokryck.

Vi åker vidare till Bollnäs och när vi kommer hem och Lee inser att "den där" (valpen) ska nog bo hos oss, visar han största missnöje och går och surar. Vill inte ens komma då jag ropar. Då har han några minuter tidigare tyckt att valpen varit helfestlig. Men då ska ju kommas ihåg att han inte trodde att han skulle bo med oss ;)

Jag släpper ut Tyson. Mike får en ny idol! Å förföljer sedan Tyson hela kvällen...och det är nästan så man hör honom nynna "jag vill ju va som duuu..obodobidoba...se ut som du.."..

Det bästa av allt är att jag har första mötet på film. Strulat lite när ja ska lägga in det bara. Så jag hoppas jag lyckas få in det så småningom.

Mike sover hela natten. 7:15 kliver vi upp, äter mat, går ut och kissar & bajsar. Leker i en kvart och somnar om igen. Sover till nio. Kära nån va snäll jag måste ha varit som får en sån underbar valp.

Idag har Berit och Cajza varit här och hälsat på och busat.

På eftermiddagen idag blev Mike och Lee kompisar igen. Lee upptäckte nämligen att valpen var bra på någonting...LEKA! Så nu har dom haft några race & brottningsmatcher, och Lee leker väldigt fint faktiskt.

Å hör & häpna så har han inte gjort inne en enda gång...än kanske ska tilläggas. Duktig kille!

En sak som vi tränar på är att vänta på maten. Med sju syskon kunde man ju inte vänta, då kunde man ju bli utan. Men nu ska vi lära oss att vänta. Jag kan ju säga att än så länge är han mer vild än tam då det vankas mat ;)

2 kommentarer:

  1. Jag kommer förbi vilken dag som helst och kikar på lillen!!

    SvaraRadera
  2. Vilken söt voffing ni skaffat er =) Hur fin som helst! Hoppas allt är bra =) Kram Linda

    SvaraRadera

Bloggarkiv