onsdag 17 februari 2010

So many boys so little time..


(Foto: Annika Dahl)

Ibland undrar jag var tiden tar vägen egentligen?
Det kanske är för att jag verkligen lever mitt liv just nu som tiden ränner iväg. Vad vet jag!

Jag har verkligen varit dålig på att uppdatera. Bilderna i dagens blogginlägg är från i lördags då vi hade en liten valpträff på sykonens nio veckors dag.
Vi vägde dom dagen till ära. Sky hade gått upp 0,4kg och vägde alltså 4,4kg. Mike däremot har beslutat sig för att bli som Bamse, störst och starkast i världen ;) Han hade nämligen gått upp rejält och vägde nu hela 5,2 kg. Man kan verkligen se hur han har växt dom senaste dagarna.

I veckan som varit har han varit med Berit då jag har jobbat. Han känner sig väldigt hemma där med nu och racear runt hejvillt. Cajza är med och styr upp det hela emellanåt. Berit har t.o.m gjort en egen valphage där han kan vara så hon kan ta en tupplur ibland. Hon har nog glömt hur det var att ha valp.... ;) Eftersom hon bor lite närmare stan händer det saker där ibland. Som en dag mötte dom en tjej med en sheltie. Väldigt roligt tyckte Mike och beslöt sig för att följa med dom hem istället för Berit. Tur för mig så gick inte Berit med på detta ;) Utan lillkillen fick allt följa med henne hem igen. Idag hade dom mött Per Persson (Perssons Pack Per)
och hans två grand danios. Dom var läskiga!!!!!! För dom bara sprang fram. Men efter en liten stund gick allt bra.

Igår följde han med mig till Gävle och hämtade hem Mats nya dator. På vägen hem hälsade vi på Micke min lillebror. Roligt att se hur han bor nu sen han flyttat själv för första gången. Å se hur min gamla soffa har det :) Jag gillar verkligen Mike skarpt i såna lägen. Han knallar bara på rätt in och är helt oblyg. Han är verkligen trygg i sig själv, oavsett vad det är för miljö och folk.

Imorn börjar jag inte jobba förns klockan fyra. Så då på morgon ska vi åka och hämta lilla Sky som ska vara med oss hela dagen. Mike längtar som tusan ;) Vi ska åka till skogen och busa lite är det tänkt. Sen ska dom två små busfröna få vara med på möte med mig och Malin. Sen då jag jobbar skjutsas dom till Annika. Å sen när jag hämtar lillkillen på kvällen är han förhoppningsvis nöjd och somnar sött!

Idag när jag slutat jobba hämtade jag Tyson och Lee, och sen for vi till Berit och gick en långpromis med henne och Cajza. Mike fick åka innanför mattes jacka på vägen hem. Så nu är alla hundar nöjda och glada. Mike sover som en stock i sin korg. Lee ligger där han alltid ligger, vid mina fötter. Å mitt i sängen finns det en rund boll av alla täcken, och jag vet minsann att längst där inne ligger det en liten terrier. Min lilla favoritterrier!

Nu ska jag umgås med min tredje älskling. Han som har två ben och kallas husse.

Ciao!


3 kommentarer:

  1. Ha, ha, ja, man får inte glömma bort tvåbentingar! Tur är att vi inte har en husse i alla fall för det vet i tusan om jag skulle hinna med! ;)

    SvaraRadera
  2. 4 borde du ju ha nu..om jag räknar rätt..

    SvaraRadera

Bloggarkiv