tisdag 2 mars 2010

Äntligen går det mot ljusare tider!


Jag kom på mig själv häromdagen att det fortfarande var ljust ute då jag åkte hem från jobbet, fast klockan var efter 17:00. Härligt! Nu ska bara den här förbaskade snön smälta bort också. Jag vill ha vår!!!

Lite dåligt med uppdatering i bloggen på sista tiden. Å trist nog så hittar jag inte laddaren till min kamera så inga bilder har jag att bjuda på heller.

Idag köpte jag nya halsband och koppel till Lee och Mike. Dom där ursnygga från Hurtta som jag har spanat in. Blev ju lite billigare eftersom jag fick presentkort av Annika då jag fyllde år :)
Lee har ju blå lite som sin färg så han fick det som var ljusblått och brunt. Det som är 5:e från vänster på bilden. Mike känns som att han är grön. Så till honom köpte jag det grönsvarta med orange text. Det 2:a från vänster på bilden. Sen är det matchande koppel till från samma serie. Det känns som ett riktigt bra köp :)

I helgen så var Sofia hemma så i söndags var hon och jag och tränade i Hertsjö ridhus. Riktigt roligt! Vi har ju haft en långvila iår, men nu tänkte vi smyga igång igen. Lee gick riktigt bra så nu har jag fått mersmak. Inga frågetecken alls.
Ikväll är det träning med klubben så jag tänkte passa på att åka upp ikväll med. Det märks att Lee tycker att det är skönt med egen tid igen. Å att träna!

På förmiddagen idag var jag och Berit upp på klubben och gick en skogsromenad med alla hundar. Skönt att komma ut i skogen. Solen sken och det är så himla fridfullt. Medicin för själen! Innan vi åkte hem så blev det lite intervallträning med Tyson och Lee.

Idag har jag även bokat in vaccination åt alla hundar. Mike blir ju tolv veckor på lördag, och eftersom det var dags igen för dom andra två så tar vi alla på samma gång.

Mike växer så det knakar just nu. Han börjar komma in i en liten slyngelålder den rackarn. Långa ben som han galoppar i en väldig fart med. Men han är så söt! När jag hade bestämt mig för en till hund så trodde jag att det skulle bli svårt att bli lika fäst vid någon som jag är vid Lee. Det känns som att vi har något speciellt ihop. Något man inte kan ta på, som bara finns där. Å som har funnits där sen första dagen. Men Mike växer bara mer och mer för mig just nu. Jag gillar lillemannen skarpt. Å han har blivit lite hussefavorit också...han sover med husse om nätterna och blir överlycklig då han kommer hem ;) Han vet vem han ska hålla sig sams med minsann... ;)

Tyson då? Jo han springer efter rådjur! Är man terrier så är man, och då springer man efter sånt som rör sig. Matte är arg och skriker, hunden slår dövörat till och springer. Men inte efter allt för lång stund kommer han tillbaka igen, nöjd efter sitt lilla äventyr. :) Även om jag alltid har sagt en terrier, och ingen mer, så är jag allt bra glad över att han är min! (ni kanske förstår här varför jag valde en bc nästa gång... ;)

Nu ska det lagas mat. Stuvade makaroner och fläsk!! Mmm...gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv