tisdag 30 mars 2010

Oskyldig?

I don´t think so!!!

Såhär ser nämligen en rymmare av 1:a klass ut! Annika, jag och alla 7 hundarna gick en lång skogspromenad igårkväll. När vi kommer tillbaka till bilarna hoppar alla hundarna nöjda och glada in i bilen. Alla utom...Mike! Som gladeligen springer iväg på en av skogsvägarna. Jag ropar på honom, och då han stannar upp så viftar jag lite med hans favoritboll. Han tittar tillbaka på mig, och sen sticker han. Långt. Jag får ta bilen och hämta honom. Jäkel!
Jag ville ha en självständig hund, så jag antar att jag får vara nöjd nu ;) Jag har aldrig varit med om maken till orädd liten valp.

Jag har försökt att fånga Mikes små trix på en och samma film. Han kan ju sitt, ligg, nosdutt och trampa på lock. Försökte även få med hur duktig han är på att släppa då vi kampar. Men det gick sådär då han var mer intresserad av godisarna... ;)

Jag har tappat motivationen för lydnaden litegrann. Mest för att jag inte har orkat ta tag i vittringen tror ja. Ska försöka få ordning på det till våren nu. Kikade på en film tidigare och blev så imponerad av en hunds platsliggning, så ja beslöt mig för att träna Lee lite med. Med olika slags störningar. Nu börjar han bli ganska duktig :)


2 kommentarer:

  1. Dom är ju jätteduktiga! Men du måste stäla om Content eller youtube klippen i måtten för nu ligger dom ju utanför..

    SvaraRadera
  2. Jo jag tycker han ser oskyldig ut, och det är han ju också man kan inte hjälpa vad man får för arv! Du sår skylla på hans uppfödare, om inte annat på hans pappa Spot!
    Vilka härliga filmer jätte roligt att se dom. jag tog filmen på Mike och la den på bloggen hoppas de va ok.
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv