torsdag 18 mars 2010

Imorse tog jag och hundarna en slömorgon och startade upp dagen med en film. Sen tog vi bilen till skogen och gick en riktig långpromenad. Jag älskar verkligen att gå i skogen! Det märks att hundarna tycker samma sak. Tyson springer alltid och kollar av alla lukter, medans Lee mest springar runt och leker med sina pinnar som han hittar längst vägen. Mike då? Han har just kommit på att han inte behöver mig längre. Lillemannen bryr sig inte det minsta om jag råkar försvinna där ute i skogen. Då kan man ju smyga runt och utforska världen helt ifred :) Det är tur att man är förberedd och börjar känna sin lille valpis, för är det nåt han är fullkomligt galen i så är det mat. Så viftar jag med lite godisar till dom andra två så brukar den tredje komma ganska fort han med. Än så länge är människan smartare än hunden ;)

Sen sist så har jag och Mike varit på stan två gånger och miljötränat lite. SPÄNNANDE! Mike tycker att det är lite läskigt, men är väldigt nyfiken på samma gång. Hitills har vi kommit underfund med att: joggare kan man försöka få stopp på genom att ställa sig i sin grymmaste vallningspose.(fungerade inte dock). När man möter andra hundar så är det så spännande så man står helt stilla. Tanter är mest snälla om matte har pratat med dom en stund innan dom säger hej, ja menar då är man ju tjenis. Tanterna som inte pratar med matte och som försöker anfalla en med bebisspråk aktar man sig för. Har man tur så kan det komma ett löv flygandes som man kan jaga. Å träna sina små trix mitt i stan är inga problem så länge det serveras godis som belöning!

Det har blivit lite agiliträning med Lee också. Jättekul tycker både han och jag. Nu vill vi ha VÅR & SOMMAR!!! Han känns fin överlag och det jag vill att ska fungera fungerar. Konditionen är något vi ska jobba lite mera på. Ska försöka cykla lite med honom nu till våren. För det är då han blir trött och inte orkar det blir tok. Annars känns han jättefin, så nu längtar man tilll tävlingarna!

Idag har jag och Mike varit till Edsbyn och hälsat på min mormor & morfar, syster & systerbarn, och varit till mamma & pappa och hämtat ved. En dag i edsbyn med andra ord. Skönt att komma "hem" ibland. Saknar att man inte bara kan springa över till dom.

Nu ska jag avsluta dagen med att äta äppelpaj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv