tisdag 30 mars 2010

En bra dag, trots tråkiga besked..

Dagen började med att Lee´s HD besked kom.
C. C!!!!!!!
Kände mig först alldeles förtvivlad. Hur kunde han få C??? Då vi röntgade frågade jag vad dom trodde, och dom sa A eller B. Antagligen B. Kunde inte tänka sig nå annat, då det såg så fint ut. Han skulle då aldrig ha några problem med sina höfter.
Det var väl därför jag tappade hakan och kände det som att världen gick under då det stod C på pappret. Men antagligen så var han ett gränsfall, och kommer antagligen aldrig ha några som helst problem med höfterna. Jag får helt enkelt se till att hålla honom i bra kondition, bra & jämt musklad. Ringde Berit och Malin och frågade om råd. Skönt att prata med några som har koll, och kan ge braa råd. Efter jag gjort det så kändes det redan mycket bättre. Det bästa för honom är att fortsätta att träna, varierad träning & bygga upp musklerna. Å de är ju som Berit sa;" Haka inte upp dig på det där, det är bara ett papper med en bokstav på, kolla hur hunden mår istället." Så sant så.
Å kan Jenny Damms Lotus ta alla dessa titlar trots sitt höftledsproblem så måste vi väl också överleva....
Gk Vallh Pr
VM-Guld ind 2001
Crufts-vinnare 2002
NM-Guld lag 2001
NM-Guld lag 2003
NM-Guld lag 2005
NM-Silver Ind 2005
SM-Silver 2005
1a-pris lydnad Elit
SvAgCh
SvAgCh(hopp)
DkAgCh
DkAgCh(hopp)
FinAgCh
NAgCh
NordAgCh
IntAgCh
Träningstävling
Ikväll ordnade Familjen Tangfelt träningstävling på klubbens träning. Vi körde två agilitybanor och två hoppklassbanor. Jätteroliga banor, och rolig tävling.
Agilitybanorna tyckte jag Lee gick fint på. Han rev nåt hinder ena klassen och fick två vägringar i den andra tror ja. Vägringarna kom på såna ställen vi brukar ha problem på. Det braa är att han hakar inte upp sig längre, utan han tar mitt kommando och styr upp situationen bättre än förut. Så trots att det inte blev två nollor är jag jättenöjd med honom i dom loppen. Första hopploppet gick han också jättefint, tyvärr nån rivning tror ja. I det andra hopploppet gick han jättefint. Tyvärr så springer jag fel bana dom två sista hindrena från mål. Klantarsel ja vet. Grejen var att dom körde hoppklass 1 banan baklänges andra gången så då råkade jag köra fel slut ;) Men det bästa är att Lee märkte ju inget (inte ja heller förns Malin påpekade det...) så för oss kan man säga att det blev en nolla :)

Hursom så var det en fruktansvärt rolig kväll. Nu längtar jag ännu mer tills tävlingarna börjar! Han är allt en liten pärla min Lee. En på miljonen!

För Mikes del så innebar kvällens tävling hans första "vara med på tävlingsplatsen och hejja på alla". Han var överrasskande framåt ikväll. Tidigare har han ju varit i en liten räddperiod just nu. Men ikväll var han sig själv igen, och hälsade glatt på alla han fick. Vi var även ner på stan tidigare idag, och då var han också väldigt framåt. Så nu ligger han och sover gott i sin lilla korg.

Lugn och skönt för mig med andra ord ;) Ska passa på att kika lite på tv.

En gott ord på vägen...

"Jag älskar dig mer än igår, men mindre än imorgon!"

1 kommentar:

  1. Härlig film på Mike! Klart att han kommer att bli en världsstjärna! ;)

    C-höfter är inte hela världen så länge han hålls musklad. Håller med om att kan Jenny och Lotus, kan du och Lee!!! :D

    SvaraRadera

Bloggarkiv