söndag 4 april 2010

Rapportträning

Igår tränade jag & Lee rapport för första gången. Jag och Annika har varit sugen på det länge, och igår hade vi bestämt tid för träning med Pär & Malin. Det gick över förväntan och både Lee och Takida dundrade på genom skogen. Dom fick ta rygg på Tarzan och Filur, och det var verkligen kanon. Tarzan var grym, och Filur jätteduktig fast han inte har gjort det många gånger själv. Så nu har vi bestämt tid nästa helg också, det ska bli jättekul. Jag längtar redan :)
Eftersom jag inte har gjort MH med Lee så kommer vi ju aldrig kunna tävla tillsammans, men det är ju perfekt konditionsträning, och jag tror att det är jättenyttigt för Lee att få jobba självständigt. Det bästa är ju att jag lär mig, och kan då träna och tävla det med Mike sen.
Tyvärr så har jag inga kort från träningen, ska försöka komma ihåg att ta med kameran nästa gång oc knäppa lite bilder. Lägger in lite bilder från Annikas och min promenad istället.
I fredags var jag till Edsbyn en sväng och träffade Tessan och gick på bonden. Jätterolig kväll! Vi hade inte träffats på sååå länge så det var så kul att träffas och umgås lite. Så eftersom jag inte kunde ta bilen hem så var jag tvungen att ta bussen till byn igår och hämta bilen. Perfekt att ta med Mike på lite bussträning :) Det gick riktigt bra. Han var väldigt nyfiken och satt och kikade ut på alla som hoppade på. Sen då dom gick förbi hukade han in sig och gömde sig. Men så fort dom hade passerat så stack han ut huvudet kvickt igen och nosade lite på dom bakifrån. Här är en liten bild då han sitter och spejjar ut.
Bitar av resan då det inte var några folk som hoppade av eller på så la han sig ner på golvet. Jätteduktig. Han var inte nå uppstressad över den nya miljön. Det enda som var lite läskigt var när vi hade hoppat av och bussen pös till då den åkte iväg. Men jag tycker helt klart att han får Godkänt på sin första bussresa :)
Nu ska vi snart åka till skogen med Annika, Sofia och hundarna. Sen blir det lite agilityträning med Laget uppe på klubben. Får se om jag hinner uppdatera lite ikväll igen :)

Glad Påsk allihopa!!!


2 kommentarer:

  1. Rapport har jag alltid tyckt vara en rolig gren. För oss faller det dock på grund av passiviteten vid stationen. Azlan skulle aldrig klara det!!! :D

    Kan inte göra MH på Lee? Kommer inte ihåg om det finns någon åldersgräns.

    SvaraRadera
  2. Rapport har jag testat på lite med Melker, superbra träning för honom!
    Haha Miltonär livrädd för bussarna som kommer och brummar förbi, fast ser man dom på håll så är dom helt ok...men vi får nog lov att testa att ta en busstur vi med så kanske det går bättre sen!

    Milton är med i en fototävling, gå gärna in och rösta på honom! http://www.hundonline.se/foto.asp

    SvaraRadera

Bloggarkiv