måndag 19 april 2010

Mikes första möte med får!


Lillemannen börjar bli stor nu!

I lördags följde jag med Sussie till Vallsta och kikade då hon och några till vallade. Mike fick följa med och kika. När han såg fåren gav han av ett startskall och svansen stod rakt upp i vädret. Önskade jag hade en bild på detta för han såg förjäkla rolig ut :) Det var roligt att se Sussies hund Tyne också. Hon har verkligen blivit jätteduktig!

Sen på söndag åkte jag och Mike hem till Sussie. Den här gången skulle även han få vara med.
Han började med att skälla ut fåren då vi kom, sen åt han lite bajs. Men sen började det hända lite grejjer. Han blev mer och mer intresserad. Förs trodde vi att han bara ville gå åt vänster, för han gick åt det hållet hela tiden. Men helt plötsligt gick det jättebra att gå åt höger. Vi upptäckte då att han väldigt gärna ville gå upp och stoppa fåren. Det var så roligt att se honom. Vi ska försöka träffas nå i veckan eller till helgen igen, ser verkligen fram emot det!

Annars händer det inte så mycket i veckan. Bilen ska lagas på onsdag (hoppas jag. Jag håller alla tummarna jag har att den blir bra.)

På lördag är det Folksam Cup deltävling här i Bollnäs som vi anordnar. Säsongens första tävling för Lee och mig. Ska bli riktigt kul, trots att vi inte har kunnat träna så mycket på ett tag. Sist han hade vila så gick han jättefint efteråt, så vi får hopppas att det funkar bra även den här gången ;) Sen blir det agilitytävling varenda helg i maj utom sista för våran del. Härligt att säsongen är igång igen. Nu startar den verkligen!

På lördag kväll är det kalas hos Hanna också. Hon fyller 26 så det blir grillning och mys. Hoppas ja kommer dit i hyffsad tid ifrån tävlingen. Ska ju plocka och köra undan allt till klubben efteråt också.

Jag lyckades även få lite bilder från i söndags. Duktigt va :) Här kommer dom!

1 kommentar:

  1. Här är en som är avis! Vi har inte kommit iväg till några får ännu. Hade hoppats på i helgen men det sket sig. Nästa gång får du se till att ordna en kameraman (eller kvinna) så att vi får se det lilla underverket! :p

    SvaraRadera

Bloggarkiv