torsdag 29 april 2010

Äntligen Vår!

Tommy Lee

Jag vet jag har sagt det förr.
Men nu är det vår - hindrena står på klubben!

Vad passar inte bättre än att inviga våren med lite agilityträning? I söndags bestämde vi oss för att ta en träning med laget. (Sofia även kallad Barbie, våran partyprinsessa kom inte av just nämnda anledning.. :) Hon slog nämligen klackarna i taket kvällen innan. Hoppas du hade kul gumman.) Men vi andra var där. Plus Alex pappa, som även i fortsättningen jättegärna får vara med, för bättre sandsäcksbärare har vi aldrig skådat ;)

Vi byggde upp en övning från en Jenny Damm kurs. Rolig övning där det var full fart och man var tvungen att lämna hunden för att hinna upp och göra ett staket längre upp i banan. Väldigt bra att träna "drahanden" i hög fart. Andra delen av övningen var det bakombyten som gällde. Bra övning som gick bra för hela laget. Jätterolig träning!
Här kommer två bilder på våra superbraá lagkamrater från dagens träning.
Annika & Takida
Alexandra & Floyde

Veckan som har gått har mest bestått av jobb, städning, krattning och hundpromenader. Jag och hundarna var och hälsade på Berit i tisdags. Vi tog en långpromenad med hundarna på 2 timmar. Stannade vid travrakan och körde lite intervaller. Trötta och nöjda var dom allihopa då vi kom hem till Berit igen. Vi avslutade kvällen med lite te och vetelängd.

Igår var jag och Annika upp för att träna ett pass igen innan helgen. Kontaktfält stod på schemat. Förra säsongen tyckte jag att vi tappade säkerheten vi har haft i dom. Jag vill ha tillbaka den så jag kan känna att jag litar på att Lee står kvar och väntar på mitt ok till 100 %. I tävlingen ihelgen som var skötte han sig utmärkt. Kontaktfältet på balansen var klockrent, precis så som jag vill att det ska vara. Han skötte sig utmärkt på träningen igår med. Kf var jättefina. På gungan har han börjat med en rolig grej också. Han rusar i full fart och dänger gungan i backen, åker av med bakbenen men alldeles innan gungan är på väg att åka upp igen så ställer han lite nochalant upp ena baktassen på den så den står kvar. Han är för rolig ibland.

Christer kom upp med Selma och Elsa också igår. Så dom var också med på träningen. Jätteroligt att se va duktig Selma är. Å Annika och jag såg till att Christer också fick springa fort.. ;)

Idag är det torsdag och vi får se va dagen har att bjuda på. Än så länge är det regnigt och grått ute. Jag och Mats ska iaf åka till OK och ta hand om min bil lite idag så den pallar att ta sig runt på alla tävlingar i sommar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv