tisdag 29 juni 2010

Bra början..

Solen och värmen kom med semestern!
Flyt? :)

Jag har gjort en väldigt dum grej. Jag har vänt på dygnen. Går och lägger mig ett, två om nätterna och vaknar inte förns elva och halv tolv om dagarna. Ganska dåligt. Ska lägga mig i tid ikväll och ställa klockan imorgon.

I söndagskväll satt jag och surfade runt lite. Fick lite finsk inspiration och bestämde mig för att åka och träna lite agility. Klockan var 21, men det var ju fortfarande ljust ute. Annika hängde på. Vi tränade till efter 23.00. Hur bra är det inte med sommar då????

Skitrolig bana. Man var tvungen att köra offensivt, och hej vad det gick. Det bästa var att det var den mest givande träningen på länge. Lee gick som en kanon och det var inte många frågetecken. Vi la till en ny sväng, och båda hundarna svarade klockrent på handligen. Jag var så nöjd efteråt när jag satt i bilen på väg hem. Riktigt laddad inför helgens tävlingar.

På torsdag åker jag själv till Gagnef och tävlar. Kvällstävling.
Sen är det bara att åka hem och slänga in packningen i bilen för sen blir det tre dagar i Härnösand. Individuellt och lag. Ska bli förbaskat roligt.

Så nu är det agilityvila i dagarna två.

Mats och jag håller på och fixar allt här hemma nu inför vintern.
Veden är iaf klar. Rensbrunnen är rengjord. Altanen är snart klart. Vi håller på och målar det sista på huset. Nu ska vi bara städa ur uthuset, gjuta plint och stolpa upp det, och sedan måla det. Sen vill jag även hinna göra hundgården ordentligt i sommar. Allt tar sån tid bara. Å kostar pengar Det är det trista. Höll på att dö då jag såg min semesterlön. Inte roligt när räkningarna åt upp alltihopa. Jävla handels och inte betala ut semesterersättningen förns månaden efter.

Nu ska jag och Mats åka och äta semesterlunch på Lilla K.

1 kommentar:

  1. Roligt ni skall till Floda, själv blir du då inte, hehe Jag är också där :-) Roligt att ses igen.

    SvaraRadera

Bloggarkiv