tisdag 1 juni 2010

Här var det fullt upp...


...överallt men inte i bloggen.

På jobbet händer det massor nu. Jag riktigt längtar tills nästa vecka då vi öppnar. Även om ja kommer att jobba dömycke, 68timmar första veckan. Varje dag med andra ord. Men det ska bli riktigt roligt. Butiken börjar äntligen ta form och det blir riktigt bra. Roligt när det händer saker.
Håller även på och planerar min kurs för fullt. Klurar ut vilka övningar vi ska ha o.s.v. Sen blir det väl att man får anpassa efter hur gruppen ser ut såklart. Men jag vill verkligen att dom ska känna att det ger dom någonting.

I söndags var jag och Annika ( å även resten av bollnäsmaffian) till Gagnef och tävlade. I agilityklassen gick Lee riktigt bra. Han tog mina signaler och skötte sig galant. Så det var riktigt synd att jag inte skötte mig lika bra. Kände mig väldigt lam i hela loppet. Å på ett ställe då jag hade räknat med att vara bakom Lee så hamnade jag istället framför och av någon dålig anledning så tänker jag helt galet, det tar nån hundradels sekund och pang. Disk! Lee gjorde precis så som ja visade. Good dog, shame about the handler! SKÄRPNING!

Sen dröjde det några timmar tills hopploppet. Det var en jätterolig bana, så ja såg fram emot att få köra den. Men den här gången blev det ett bakslag för Lee istället. Han sprang bara och kollade på mig. Kraschade nåt hinder & då beslöt jag att ta honom av banan. Ingen belöning. Vårat problem som vi hade lämnat bakom oss kom tillbaka en sväng. Vissa bakslag får man och jag vet att han kan, så därför tänker jag inte göra någon stor grej av det. Händer det - då bryter vi. Sen tar vi nya tag och satsar på nästa tävling istället. Så är det :)

Ikväll ska vi på klubben och träna lite. Sven och Monica står för övningarna så det ska bli kul att se vad dom har hittat på :)

1 kommentar:

  1. Jag sitter och lyssnar på en massa gamla låtar som vi lyssnade på förr i tiden.. saknar våra partykvällar!!! kommer du ihåg? I love you - HIM... underbar!

    SvaraRadera

Bloggarkiv