onsdag 26 maj 2010

Foto: Nathalie Ädel


Såhär fin är han nu min lilleman!

Tiden går så fort och det känns som att han utvecklas mer och mer för varje dag, fast på olika sätt. Emellanåt är han inne i en riktig spökperiod nu. Han kan springa och skälla rakt ut i ingenting ibland när vi är ute och går. I början var jag orolig att det var nå djur i farten, men nu har jag vant mig. Reagerar ingen av dom andra hundarna är det inget ;) Å ibland har han det där trygga lugnet som jag älskar. Det som Spot (Mikes pappa) hade då vi var där och hälsade på hos Nathalie för första gången. Vi håller just nu på att träna att bara uppföra sig i olika miljöer, gå fint i koppel, komma på inkallning m.m. Det går bättre och bättre. Han känns mer och mer som en klok vuxen hund, och ingen liten jag-gör-som-jag-vill-valp ;) Även om han faktiskt bara är det :) Jag antar att det är hans personlighet som kommer fram mer och mer.
Tompa har haft det ganska lugnt på träningsfronten ett tag. Vi har mest tagit långa skogspromenader och gjort lite spår. Tränat några rapportskick med Berit också efter våra promenader. Jag tror att han har förstått uppgiften på ett helt annat vis nu. Han vet lixom vad han ska göra, och då gör han det riktigt bra. Men som alltid då han är jättetrött så blir det tilt i skallen och då går ingenting :) Men det är så han fungerar och jag är så glad att jag börjar se det nu. Då kan man träna smartare och anpassa träningen lite mer. Agility har vi inte kört nästan nå. Jag har varit upp och kört något kontaktfält i nån minut bara. Men jag tror inte att det är någon nackdel. Snarare fördel i vårat fall. Jag var upp idag och körde ett riktigt träningspass med honom. Å herregud va fint han gick! Vi riktigt klickade idag. Jag älskar den känslan! Jag hoppas vi får till det på söndag för då ska vi ju till Gagnef-Floda och tävla. Det ska bli kul! Sen blir det inga tävlingar på hela juni. Det finns inte en enda typ. Så då ska vi lägga in lite mera träning istället.

Hemma har det varit fullt upp om dagarna. Det är som dom säger; man har alltid att göra då man har hus. Jag har röjt upp på gården, klippt buskar och krattat. Mats har sågat och huggit upp veden som var för stor att elda i vinter. Igår kom det ett nytt lass med ved som det ska tas reda på. Å ihelgen kommer antagligen pappa med ännu mera.

På jobbet händer det oxå saker. Milt sagt. Knappt så man hinner med själv. På en dag hade Willys Teamet som kom för att bygga upp våran butik. Tagit bort alla gamla hyllor och inredning, rivit mejerikylen, satt upp nya hyllor och kassadiskar och börjart malla hyllorna. WHAT?! Det måste vara det som kallas organiserat :) Idag har vi haft utbildning på Scandic, och imorn och på fredag ska jag vara i Falun på Willys och ha praktik. Så halv sju imorn bitti åker Carina jag, Lena & Håkan.

Å efter vi kommit hem ska jag åka och hämta upp Annika för då ska vi iväg på förberedande lydnad för vallning kursen. Så det är minst sagt fullt upp just nu.

Nä nu ska jag gå och lägga mig så ja orkar med resten av veckan.

1 kommentar:

  1. Ja jisses vad vuxen han börjar bli! Tiden går fort!

    Visst är det hemskt att det inte finns några tävlingar i juni? Vi har också paus och kommer ägna oss åt att komma i form. Azlan orkar inte riktigt med när det går fort på planen just nu så han river. Och det är ju onödigt! :p

    SvaraRadera

Bloggarkiv