tisdag 11 maj 2010

Måndagkväll = vallningskväll

Igår var Mike och jag till Sussie igen och vallade. Det är så himla roligt att se honom, för nu vet han precis vad det är frågan om. Nu gick han raka vägen till grinden och stack in huvudet och sen satt han där och kikade medans vi stod och pratade :)

Sussie började och körde lite med Tyne. Tränade korta signaler på pipa. Tyne är ju sååå duktig. Roligt att se henne. Dom ska göra VP på torsdag så då håller vi tummarna att det går vägen. Jag skulle bli väldigt förvånad om det inte gör det.

Mike börjar kunna balansera nu och det känns som att jag börjar veta litegrann vad jag håller på mig och rör mig rätt. Det som är lite svårt är när han ska gå upp bakom fåren och kommer mot stängslet. Är inte jag snabb nog och går upp och hjälper honom runt så börjar han gärna valla lite själv istället. Annars är han duktig tycker ja. Vill smaka lite ull emellanåt så igår var jag på honom rejält över det, och sen tycker jag att han skötte sig bättre. Än så länge tar han ju åt sig då jag säger till honom, så det är skönt. Vi vill ju inte ha nå highchaparall i hagen :)

Nä nu ska här städas så jag kan gå ut i det härliga vädret. Solen skiner och fåglarna kvittrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv