onsdag 5 maj 2010

Vallning hos Sussie

(Bilden tagen 2:a gången Mike träffade fåren)

I två dagar har jag jobbat halvdag, 6.45- 12.00. Så skönt för man hinner så mycket.

Igår när jag slutade så åkte jag och hundarna upp på klubben. Fyllde på klubbshopen och tränade lite. Mike fick träna lite inkallning. Vi ska ju på kurs imorn, lydnad inför vallkursen, nervöst för jag är inte så säker på hans grundlydnad med störning direkt ;) Sen fick han även träna lite tunnlar. Så vi körde korta, långa, raka och böjda. Han var riktigt duktig. Längtar tills han blir stor så man kan träna riktigt. Men än så länge får vi hålla oss till bebisövningar :)
Sen var det Tysons tur. Körde lite agility för första gången sen i somras tror ja. Jag blir alldeles lycklig av att köra honom ibland. Han kan gå så grymt bra när han själv vill, och igår ville han verkligen. Sötterrier är vad han är. Nästan så jag blir sugen på att tävla honom igen, men bara nästan. Lee fick träna sist. Lite jobbigt för honom att vänta för han har ju verkligen varit nr 1 i det mesta med mig ganska länge just nu. I träning, och inte promenader och sånt. Jag tror det är ganska nyttigt för honom. Han var verkligen superlycklig då det äntligen var hans tur. Vi tränade svåra slalomingångar och slalom med störning. Kände att vi behövde det. Slalom har inte varit något jag har prioriterat. Jag vet inte varför riktigt. Känner att vi måste bygga upp lite säkerhet där.

Igår var Mike och jag iväg och träffade får igen för 3:dje gången. Å nu hade det hänt grejjer sen sist :) Så fort han kom dit visste han vad det handlade om. Det var som Sussie sa; det är som att det står FÅR i pannan på honom :) Det var så himla roligt att se va duktig han var. Han fick träna lite drivning och börja balansera lite. Nu fattade han iaf att han skulle byta håll då jag höll upp armen och vi "möttes". Vet inte riktigt va det heter i valltermer ;) Vi ska dit igen på måndag en sväng. Supersnällt av Sussie att låta oss komma. Det är så himla kul!

Nä nu ska jag på möte med Agilitysektorn...tävlingar 2011!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv