söndag 2 maj 2010

Tävling i Märsta

5:00 stod klockan på imorse! Jag höll på att smälla av då den ringde. Sånna gånger undrar man verkligen vad man håller på med. Eftersom det var en frivillig uppstigning ur sängen så var det självklart agility det handlade om.

Annika jag och dom fyra svarta begav oss mot storstan för att tävla två agility 2 lopp. Veronica Bache dömde och hade ritat två jätteroliga banor. Första loppet kändes hyfsat, lite missnöjd med några småmissar från min sida. Tyvärr fick vi fem fel på uppfarten, trist, för trots det så kom vi 3:a totalt. Takida hade lärt sig något nytt till det loppet vilket hon visade upp genom att KRYPA UNDER HINDRET! Jag blev så full i skratt så jag kunde inte hålla mig. Tror Annika kände lite samma sak för hon glömde banan en sväng, men räddade upp det fint :)

Andra loppet kändes mest skit. Vissa delar var väl bra, men överlag kändes det skit. Lee rev ett hinder så då valde jag att ta tillbaka honom på a-hindret då han inte väntade på mitt släppkommando. Sen gjorde han en klockren balans och stannande trots att jag sprang förbi i full fart. Duktigt av honom. Takida gick inte heller nå vidare i det loppet, lite för het tyvärr.

Så inga resultat ihelgen. Så nu laddar vi om för Gävle nästa helg.

Men två som skötte sig bra på tävlingen var vappisarna. Mike skällde lite i början då vi kom dit och det var hundar överallt. Dom måste ju märka att man kommer typ.. :) Men sen var dom hur coola som helst båda två. Det var väldigt spännande att nosa och kika och utforska allt. Lillemannen växer verkligen för var dag som går nu. Både storleksmässigt och i hjärtat mitt! Han är verkligen en liten guldklimp!

Nu måste jag ta en lite powernap, är så fruktansvärt trött idag!
Plus att jag har blivit förkyld. Hostar som bara den. Fyy!!

Nä nu ska vi ta nya tag för veckan som kommer.
"Äntligen måndag" Är det så man ska säga? :)

1 kommentar:

  1. Attans att det inte gick hela vägen i helgen!

    Läste ditt inlägg om inlärningsmetoder. Jenny Damm kör med bågar just nu med Zaa. Kolla in hennes blogg!

    SvaraRadera

Bloggarkiv