måndag 10 maj 2010

Agilitytävling i Gävle

Helgen gick fort. Alldeles för fort!

I lördags åkte jag och Annika till Gävle för två dagar av underbar agility. Det bara spritter i kroppen av att äntligen kunna köra ute och på gräs. Vi njuter!!!!

Första loppet på lördagen var agilityklass 2. Jag är nöjd med loppet. Tyvärr så är jag klantig i starten och placerar mig helt fel. Jag chansar på att han klarar ingången i slalom istället för att säkra upp och ställa mig efter gungan i starten. Där rök både pinne och vinst. Sen klantar jag mig innan balansen också, skull egentligen göra ett framförbyte där. Men bakombyte fungerade ju det med tydligen ;) (plan B kanske?!).

Hopp 3 var en jätterolig bana. Tyvärr så körde jag inte klart den pga en blackout ;) Vi var nolla
tills jag glömmer bort banan helt. Står still i säkert 30 sekunder, men kommer fortfarande inte
på banan. Så ja kör snabbaste vägen ut. Stackars Lee som har en sån klantig matte!

På söndagen var vi taggade till tårna igen! Lee gör ännu ett lopp som jag är jättenöjd med. Tyvärr så
får vi fem fel på gungan. Det var gränsfall, men jag förstår varför hon dömde fel. Surt surt, för
våran tid hade räckt till vinst annars. Men hur som, så är jag jättenöjd.

I hopp 3 så glömde jag inte banan denna gång ;) Så ibland sköter även jag mig. Å det var tur i det här loppet
eftersom Lee också skötte sig bra. Vi kom 7:a och fick våran första SM-pinne. Vi har våra "saker" som vi
tappar tid på, som vi vet om, och som vi jobbar på. Vi är bara inte riktigt där än. Men snart så :)

Det känns som många av våra problem har börjat redas ut nu, och vi har lättare att hitta flytet. Det känns jättekul!

Det roligaste med helgen är att det har gått jättebra för många bollnässmurfar.
Sven och Flax 4 nollor 4 SM-pinnar
Amiga och Malin debuterar i 3:an och tar cert och sm-pinne
Bästaste Annika och Takida 2:a i agilitytvåan och blir uppflyttad till 3:an.
Sen kommer jag inte ihåg resten....men många fina lopp...och hela 11 sm-pinnar till Bollnäs ihelgen!
Toppen Toppen!!!

Nu laddar vi för lagtävlingar i Knivsta nästa helg.

Catch us if you can..... ;)

2 kommentarer:

  1. Stort grattis till superfina lopp hela helgen och förstaste SM-pinnen!!

    SvaraRadera
  2. Har du klippt dig!? Snyggt är håret iaf! :D asså ni har ju utvecklats enormt tycker jag! Det är helt otroligt, vilket flyt! det ser så fint ut. Massa grattis till sm-pinnen! Ses i helgen, kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv