tisdag 6 juli 2010

Vilken helg vi har haft!

HERREGUD!!!
Jag säger bara det! Vilken helg Bollnäs har haft i Härnösand i helgen.
Resultaten har bara haglat in. Supergrattis till alla fina resultat allihopa!

För våran del har det också gått väldigt bra. Vi började helgen redan på torsdagen med att tävla i Gagnef. Lee gjorde två fina lopp, men tyvärr fel i båda. Sista loppet var lite surt då han rev näst sista hindret. Otur eller vad?
Bäst denna dag var Hanna, min vän och kock ;) Jag fick äta lyxig kycklingsallad & muffins som hon hade med sig.

Fredagmorgon bar det av mot Härnösand. Vi skulle bo i Annikas stuga i Matfors. Alex & Annika åkte upp på torsdagkväll, men eftersom jag var och tävlade och Sofia kom från Sthlm så åkte vi upp på fredagmorgon. Vi har haft en jätterolig helg. Många fina lopp, några gav resultat och några gav disk, men av alla vi gjorde ihelgen är det bara ett jag inte är nöjd med.
Det känns som att det har lossnat rejält nu och flytet vi har letat efter så länge känns det som att vi har. Å i helgen syntes det även i resultatlistorna.

Min älskade Lee vann TVÅ agilitylopp av tre. Å kom 6:a i hoppklassen och tog en SM-pinne. Vi tog öven en SM-pinne med laget i agilityklassen, där vi bidrog med ett nollat lopp.
Duktiga, duktig Lee. Han är verkligen underbar att köra just nu!

För mina kära lagkamrater har det också gått super. Annika & Takida vann agilitytrean och tog CERT! (därav bilden i detta inlägg, en gammal då vi hade tävlat lydnad. Men jag tyckte dom kunde få glänsa lite i de här inlägget. Våra gofisar!!)
Sofia har fått världens fart på Ninja och gjort kanonlopp ihelgen. Imponerande att se deras framsteg. Grattis till fina resultat. Men värst ihelgen var nog Alex & Floyde. Två vinster, en andra plats som resulterade i TRE CERT å en CHAMPION!!!! GRATTIS! Hade det inte varit för en missad uppfart på balansen hade det varit tre vinster och ytterligare ett cert. Ni är ju bara för grymma!

Imorgon är det lagtävlingar här hemma. Så just nu bara laddar vi om för att försöka göra fler fina lopp, som förhoppningsvis räcker till nån SM-pinne. Håll tummarna!!! :)

Måste ge ett extra tack till mitt underbara lag! Vilken rolig helg vi har haft! Både på och utanför agilityplan. Många skratt på våran filmkväll. Längtar redan till nästa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv