torsdag 15 juli 2010

Lagtävling hemma en onsdagkväll

Igår var det dags igen för ännu en lagtvävling på hemmaplan.

Första loppet satte vårat lag tre nollor som räckte till en andra plats & en till SM-pinne!
Så nu är vi halvvägs till SM :) Lee kändes jättefin i det loppet och vi var en av dom som nollade. Det kändes skönt!

Andra loppet fick nog Lee ett bakslag igen. Han sprang bara förbi andra hindret fast att jag visar på det. Lustigt att han fortfarande söker sig till min vänstersida ibland. Vi fortsätter att jobba på, trots att första halvan av loppet så är han som ett klister på mig. Men sen släpper det och han går som vanligt igen. Tyvärr så drog även mina lagkamrater på sig lite fel så det blev ingen toppplacering där.

Tredje loppet kändes Lee jättefin hela banan. Jag är jättenöjd med det loppet, trots att han springer förbi låghoppet två gånger. Det låg i en konstig vinkel för hundarna tror jag för det var jättemånga som sprang förbi det. Även två till av mina lagkamrater så där blev det ingen bra placering heller.

Så trots att det bara blev ett resultat för laget igår så känns det jättebra. Det känns som att Lee & jag ligger ganska jämt i loppen nu. Jag litar mer på honom och vi hittar samspelet i dom flesta loppen vi kör. Det känns även som att laget börjar fungera bättre & hittar flytet.

På lördag är det dags för DM. Jag ska ju på bröllop då med så vi får se om jag hinner köra alla lopp. Hoppas :)


1 kommentar:

Bloggarkiv