torsdag 29 juli 2010

Vallkurs

(Foto: Mikael Woxberg)

Ikväll började Mike och jag våran vallkurs. Å det är såååååå roligt!!!
Önskade verkligen att jag hade egna får så jag kunde träna när jag ville. Det är lyx.

Jag tycker iaf att han skötte sig bra. Vi började med att träna lite drivning i stora fållan. Han har väldigt fina och naturliga flanker. Så han ville väldigt gärna svänga ut. Men efter en liten stund gick han riktigt fint framåt. Han får lite jaktlust då han kommer nära och det blir trångt. Så andra passet gick vi över i lilla fållan. Så han bara fick gå runt bredvid mig. Roligt att se hur han även där trycker sig mot kanten. En gång då han kom lite väl nära (enligt honom..) så försökte han bita till. Men efter att jag sagt åt honom slutade han med det iaf. Efter en stund gick han jättefint bakom och nästan nosade lite på dom när han vallade. Duktigt :)

Tredje gången vi gick in så la vi till att han skulle ligga då vi stannade. Å att han som belöning fick vända och fortsätta. Det lärde han sig snabbt. Inte att ligga för det tycker han inte att han hade tid med. Men att EFTER man har luggit så vänder man och får fortsättta. Vi gjorde det tre gånger sen kunde han tyckte han ;)

Jag längtar redan till nästa helg då vi ska till Gagnef och tävla. Ska ju bo hos Nathalie, och förhoppningsvis valla lite även då :) Toppen att få hjälp också!

1 kommentar:

  1. Men alla kort är kvar utom det där och kanske ett till.. Så jävla tråkigt!

    SvaraRadera

Bloggarkiv