söndag 25 juli 2010

Tävling i Smedjebacken

I veckan som var har jag och Annika varit i smedjebacken och tävlat. Det har varit mycket duktiga hundar med och tävlat och stora startfält. Finnarna har imponerat ihelgen. Men bäst var ändå Annika och Takida som gick in och bröt den finska dominansen som Thomas sa.
Dom kom trea och tog CERT sista dagen. Riktigt roligt! GRATTIS BÄSTA BRUDARNA!!!

För egen del har det gått blandat. Jag är nöjd med 3 av 6 lopp. Första loppet dag 1 var agilityklassen. Det var en rak start som började med högerhandling. Lee hoppar första och springer sen förbi andra och in på min vänstersida. DUM HUND! Jag blir verkligen besviken på honom när han gör så. Det är över ett år sen vi slutade med lydnaden, och i över ett år har vi jobbat mycket på att förstärka upp högersidan. Å i en rak start då jag står placerad och visar rakt på så anser jag att det enbart är dumheter från hans sida när han gör sådär. Det är väldigt sällan han gör mig besviken men när han gör så blir jag så less. Efter han sprungit förbi visar jag på honom hindret igen och kör resten av banan. Han gör resten jättefint. Trist då man vet att resultaten skulle kunna komma mycket oftare bara han släppte det där.

I två till lopp under helgen gör han exakt samma sak. Vi körde inte klart dom loppen. Jag valde då att inte belöna då vi kom i mål. Annars tycker jag alltid att man ska belöna hunden trots att något har gått fel på banan. Men just nu vill jag verkligen inte att han ska tjäna någonting på sin dumhet.

Det är tur för han att han skötte sig i dom andra loppen ;)
Andra dagen gör han ett jättefint agilitylopp och kommer 2:a och blir uppflyttad till klass 3. Så nu är han äntligen uppe i trean i båda. Å vi har därmed satt ett av våra mål för i år.

Sista dagen avslutar han med ett jättebra hopplopp som jag är jättenöjd med. Vi var två sekunder efter Annika och Takida som kom trea, och kom på en 20:onde plats. Tyvärr var det bara 19 sm-pinnar. Surt. Men det känns som att vi har ganska mycket som vi kan förbättre i loppet. Två missar av mig som gjorde att han fick en stor sväng i starten, och lite fel hinderinfo som gjorde att han kom ut ur linjen på ett ställe. Å där var nog våra sekundrar.

Efter att vi kommit hem från tävlingarna igår så åkte jag Alex och Vicky till Sofia på förferra. Sen drog vi ner på parken och yran. Hade en skitrolig kväll!! Så sällan jag är ut nu så det var riktigt roligt. Dansade hela kvällen! Härligt!

Imorn börjar jag jobba igen. Så nu är semestern slut för i år. Trist att den är slut, samtidigt som det känns skönt att börja jobba igen och få in lite rutiner. Finvädret försvann med semestern också verkar det som. Idag regnar det och känns nästan lite som höst ute. MYSIGT! Jag älskar ju hösten. Så vi var ute en kortis på fm med Elin bara och nu är vi inne och gnager ben och eldar lite. Ikväll blir det film och god mat med mina fyra favoritgrabbar!

1 kommentar:

Bloggarkiv