lördag 31 juli 2010

Klar för Lag SM 2011

YES!!!!!!!

Medans jag har varit hemma och jobbat så har mitt kära lag varit (och är fortfarande) på Gotland och tävlar. Första dagen resulterade i 2 lopp, 2 andra placeringar & dom 2 sista pinnarna som vi behövde för att kvala...

Så nu är Catch us if you can klara för SM 2011!!!!!! Tjohoooo!!!


Så efter den nyheten så blev man ju lite träningssugen. Så idag åkte jag, Tommy Lee och Mike upp på klubben för lite träning. Jag byggde upp en kombination som jag tänker köra på min kurs, för att testa lite. Den innhåller en massa blindbyten och fart där man läre ligga före hunden. Men också någon tajt sväng där man får jobba på hunden lite. Väldigt rolig övning!

Lee gick fint. Han rev två gånger då han måste jobba ikapp mig. Han stressar fortfarande lite då istället för att jobba klart. Men efter en liten stund fungerade det bättre. Å han gjorde övningen jättefint. Jag är mycket nöjd med träningen. Vi börjar bli bättre på att köra offensivt båda två.

Mike fick också träna lite agility. En liten u-kombination med bomarna på marken. Han börjar söka hinder fint själv nu och jag behöver inte följa med honom så långt upp alls längre. Utan kan skicka upp honom själv på hinder. Kontaktfälten gör han jättefint. Vi har börjat försvåra lite nu med att belöningen dröjer lite innan den kommer. Duktig kille! (självklart är det inte på riktiga hindren utan jag har lyft ner nedfarterna på small bordet och gjort en minibalans..). Vi har också börjat träna lite bakombyten, och nu börjar han förstå vad jag menar och fulsnurrar inte så mycket.

Efter träningen tog vi en lång skogspromenad. Jättemysigt! Skogen är full av blåbär, och hela Lees vita blase är nu lila. Så han ser ut som en liten minipunkare :)

Ååååå....Annika ringde precis....TAKIDA VANN HOPP 3:an idag!!!!
Å blev SE Ag(hopp)CH Gränsvallarens Takida!!!!!!
STORT STORT GRATTIS!!!!! :) :) :)
Vilken Helg dom har haft!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv