tisdag 14 augusti 2012

Tävling i Huddik & Mora

Två tävlingar har vi hunnit med sen sist - Huddik & Mora.

I Huddik fick vi inga resultat. Kommer inte ihåg banorna riktigt men i första tjuvstartade Mike så då blev det fel i starten. Lite missnöjd med honom där. I andra så kommer jag ihåg att jag var nöjd med honom men inte vad som hände... Aja..antar att jag inte kan kräva så mycket heller när jag mest jobbar och vi inte hinner träna som vi borde. Oavsett om det blir resultat eller inte så är han iaf himla kul att köra med. Å det är väl huvudsaken :)

Till Mora fick jag sällskap av Tobbe & svärmor.
Det var fyra lopp under dagen så jag körde två och Tobbe två.


I första loppet så kom vi i mål på fem fel. En liten irriterande rivning.
Men trots fem fel så räckte det till Vinst. Så det var ju kul även om jag hade föredragit en nolla ;)



Andra loppet körde Tobbe och där gick Mike in fel i slalom och rev nåt hinder.
Å i tredje missade Mike en tunnel när jag körde med honom så där blev det disk.

Sista loppet körde Tobbe och där tycker jag att han kör Mike jättefint. Mike gasar alltid i tunnlarna så han kommer jättefort ur platten så efter platten får dom tyvärr en vägran. Skitsynd!! Sååå nära deras första nolla annars!! Det var många hundar som höll på att missa det hindret. Karin sa att Salsa också var nära där...och hur rutinerad är inte Karin??!!! Dom vann föresten det loppet så stort stort grattis till dom :)



Vill även passa på och Gratulera alla andra Bollnäsekipage som var där och gjorde fina resultat :)

Helen & Morgan VANN i small!!
Å Anna & Leon fick 3 placeringar :)
Båda dom har gått kurs för mig och båda buskillarna är verkligen två som man fastnar lite extra för, så därför känns det extra kul när det går bra!!

Å Grattis till Åsa & RallyCalle som slog till med två vinster och en 2:plats :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv