onsdag 11 september 2013

Gjort höst på Hövdinga


 Igår handlade jag hem ljung och gjorde höst här hemma på Hövdingavägen. Nallen och den fina stålkorgen fick också följa med hem.  Mysigt med höst! Älskar höstblommor. Så sjukt mycket finare än sommarblommor. Ljung och tända lyktor på bron gör att man blir glad bara av att komma hem om kvällarna. 


Idag blev jag sådär sjukt sugen på lasagne att jag bara var tvungen att göra det. Fördel med att vara vuxen, man får bestämma vilken mat man ska äta själv. Mmm...sååå gott!!


Efter maten åkte jag och Tobbe ut i skogen med hundarna. Lee & Turbo fick ta ett varsitt spår. Lee som brukar vara klockren gick inte alls rätt ifrån början. Konstigt tyckte vi tills Tobbe nästan klev i färskt älgbajs...älgen var visst roligare att spåra än matte ;) Andra försöket gick han klockrent. Turbo fick göra sitt första riktiga spår. Det gick lite sådär. Han kom fram rätt men vägen dit var lite...svajjig ;) Viljan var det iaf inget fel på så vi gör nog ett nytt försök snart igen.

Mike fick köra lite rapport. Inte tränat det sen jag bodde i Bollnäs. Gissa vilken nöjd kille vi hade med oss??!! Han visste minsann direkt vad vi skulle göra. Som en missil for han fram genom skogen. Det enda som behövdes var ett litet "marsch". Rolig eftermiddag och tre trötta hundar fick vi med oss hem.

Stannade till en kortis på klubben och körde lite slalom med Turbo. Första gången Tobbe fick se han göra det helt själv. Det går framåt även om vi har en lång väg kvar till dess att det sitter. I  dagsläget så skulle vi iaf kunna ta oss igenom det. Även om det inte går fort. Idag fixade han iaf att ta och runda första porten i slalom. Framsteg! Tycker om min lilla moppe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv