onsdag 11 september 2013

På äventyr med Mike

Pärlan min!!!


I fredags när jag slutade jobba så åkte jag och Mike med tåget till Bollnäs. Annika hämtade upp oss på stationen och Mike höll bokstavligen på att krypa ur skinnet av lycka när han såg vilka som väntade. Vi åkte upp till Annikas stuga i Myssjön. Mitt ute i skogen i ingenstans. Hundarna kan vara ute själva, lösa utan att man behöver vara orolig att dom försvinner trots att man själv är inne. 





Dagarna spenderade vi på Timrås brukshundklubb för tävlingar i dagarna två.
Första loppet för oss på lördagen var agilityklass. Mike var het, men höll ihop. Balansen var näst sista hindret, bara ett hopphinder så skulle vi vara i mål. Så hoppar han nedfarten den jäkeln! Fan. Dumma mig att inte ha tränat det mera. Tiden hade räckt till vinst trots att han sprungit fram till ett hinder och vänt på ett ställe där jag tappade honom. Bara att ladda om! Hopp 2 och disk för både mig och Annika där.

 Testade min iphone kamera på Carro & Harry.
Helt ok kort trots att dom kom i full fart :)

Söndagen började även den med agilityklass. Jag hinner inte alls dit jag ska efter en start med en lång raksträcka. Hinner tänka "hinner jag? Nä..eller jo.." Jag springer... och ungefär där är det kört. Istället för att ändra planen. Lite mitt fel som sabbade det loppet. Jaja. Hopploppet var jag jättenöjd med. Banan var svår och jag tror det bara var två nollor och åtta som tog sig runt. Resten blev diskade. Vi tog oss igenom men drog tyvärr på oss en femma på slutet där hundarna kom i full fart på en raksträcka men istället för att dra över sista hindren skulle dom svänga höger innan sista. Jag får till mig Mike försent och han hinner förbi linjen till hindret han ska ta så vi får en vägran. Typiskt. 5 fel. Så kan det gå. Trist. Tävlingsdjävulen i mig vill ha nollor men förnuftet som vet att vi inte har tränat för det förstår bättre :) Hösten är här och träningsuget är tillbaka som alltid.


Såhär trött var Mike efter första dagen. Han vaknade inte ens när Annika öppnade en chipspåse bredvid. DÅ är man trött ;)

Fick låna världens snyggaste sovtröja av Arne, Annikas pappa. 
Haha..den bjuder ja på!

Tack för en sjukt rolig och efterlängtad helg!
Synd att den avslutades på ett litet tråkigt sätt...<3 p="">
Saknar er redan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv