måndag 11 augusti 2014

Kräftkalas i Bomhus






I lördags var det dags för den årliga kräftskivan hos Niklas.
Eftersom jag är gravid så hade jag anmält mig frivilligt som domare i en av lekarna. Minst lika roligt som att vara med själv. Hos mig fick dom ha en strut för ansiktet med ett litet, litet hål i slutet där dom kunde kika ut. Struten var som en anka så man såg så sjukt rolig ut. Sen skulle dom leta en golfboll på tid. Ja ni kan ju tänka er själv hur det såg ut när dom yrde runt där :D Eftersom jag hade fullt upp med att ta tid och räkna poäng fick jag inge kort på nån som körde den leken. Knäppte lite på nån av dom andra... skidgång med shots, kasta kardborrebollar på poängtavlan som en person i laget hade på huvudet, och så blev det ett kort på sista avgörande leken...spika i en spik. Alla fick slå ett slag var innan man bytte till nästa, blev den sne fick man försöka räta upp den med ett slag. Man fick inte ta i spiken. Tobbes lag vann. Så han var nöjd :) Mitt lag vann ju lekarna på midsommar så nu har vi en seger var iår :)

Sen åt vi kräftor och paj som som dom hade fixat. Kräftor är ju bara såååå gott!! 
Det var verkligen en jättetrevlig kväll som höll på långt in på natten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv