fredag 1 augusti 2014

Plötsligt händer det!


Ja inte duggar det tätt mellan inläggen här nu inte.. ;) 

Sommaren kom - 1 semestervecka för min del eftersom jag snart ska vara hemma. Vill passa på att jobba så mycket som möjligt så länge jag kan. Men vi har ju varit i Egypten 1 vecka i mars och Nice i juni, så jag har ju fått varit ledig ändå. 

Bjuder på några semesterbilder!!
 Turbo tyckte det var jobbigt med allt flängande under semestern. SÅ mycket nytt att se och nosa på!

 Vi började våran semester med några dagar hos mormor och morfar uppe i Älgered.
Älskar det stället!! Å att varje dag få äta mormors goda mat är lyx. Älgköttbullar...mmm!!! Syns väl på bilden vem Lee gillar bäst när vi är där :)

 Morfar har ju kvar deras hundgård där uppe också. Så hundarna kunde vara ute hela dagarna även när vi gjorde nåt annat, handlade i Bergsjö osådär. Gissa om dom var nöjda!! 

 Stugan

 Gäststugan på gården där vi sov.

 Baksidan ner mot garaget.

 Framsidan.
Försökte sitta i solen en sväng men det var så sjukt varmt så det gick inte för mig. Klarar inte av värmen så bra just nu. Kanske tur eftersom man kan få solfläckar om man solar för mycket då man e gravid.

 Tobbe och Turbo busar på gården.
Härligt med stor gård att springa på!! :)

 Tyvärr kom vi före jordgubbarna!! Attans!! :)
Annars hade vi supermysiga dagar där uppe!!

 Sen åkte vi vidare för nästa stopp i Edsbyn och mamma & pappas stuga.
Lillebror fyllde år så vi stannade på kalas. Åt jordgubbstårta och hade det bra. Tobbe och syrrans ungar passade på att bada lite. Även här kan hundarna vara lösa och ute hela dagarna. Hur underbart som helst. Fy vad jag vill ha hus och gård nu!!! Så man skulle kunna ha det så varje dag.

 Tobbe vågade även hålla Walter för första gången (bara 8 månadet gammal :P )
Bäst han tränar upp sig nu :)

 Sen drog vi vidare till Grums & Tobbes farmor.
Var i deras stuga hela dagarna och solade och badade med hundarna vid Vänern. Även här blev vi bortskämda med god mat, av Tobbes farmor den här gången.

Knäppte mycket kort med Tobbes kamera under semestern så dom här två var dom enda bilderna därifrån i min tfn tyvärr. 
 Tobbe sprang hem ifrån stugan en dag. 30 grader ute och både hans farmor och jag tyckte han var tokig!! Bra nog slut när han kom hem. Men han ska vara med på midnattsloppet & Tough Viking nu om nån vecka så då är det väl bara att köra på antar jag :)

Vi avslutade med några dagar hemma innan det var dags för jobbet igen. Tyckte vi hann med mycket från att vi stack torsdagkväll till söndag typ en vecka senare. Mysiga dagar med mina absolut favoritkillar  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv