söndag 2 augusti 2015

Semester 2015


Vi började våran semestertripp med att göra ett stopp i Sandviken för att gratulera svärfar, Hannas farfar, som fyllde år. Där blev vi bjuden på grillat och hade en härlig dag innan vi åkte vidare upp till Edsbyn. Eller närmare bestämt Fullsborn till mamma och pappas stuga. Dom var i sthlm fredag-söndag för dom skulle på Roxettes konsert så vi fick stugan helt för oss själva. Vi träffade syrran m. familj och var ut och åt, jag åkte och tränade med Annika, vi hälsade på mormor och morfar och sen var vi bara i stugan och myste.

På söndag kväll kom mamma och pappa också dit och på måndag hade vi kalas för mamma som fyllde år. Så då firade vi henne med hela tjocka släkten. Det var så länge sen jag träffade mormor och morfar för dom har varit i Älgered när vi har varit upp så det var kul att äntligen få träffa dom igen. Å farmor såklart!! Nathalia och Jonathan passade på att sommarjobba åt mig och gick promenader med Turbo :) Dom vill ju så gärna ha en egen hund men tyvärr är syrran allergisk så dom tycker det är så kul när dom får låna honom lite.

Jag och Tobbe fick även sovmorgon tillsammans för min snälla mamma gick upp med Hanna på morgonen. Hon tyckte det var jättekul när mormor kom upp och lekte istället för mig som hon är med varje dag ;)

På tisdagen åkte vi vidare ner till Värmland och Grums.
Där bodde vi hos Tobbes farmor och hälsade på hans släktingar där nere. Vi var också ut till deras stuga som ligger så fint vid Värnen. En av dagarna var vi ut till ett ställe som jag inte kommer ihåg namnet på...men dom är känd för sina räkmackor. OJOJ! jag som inte ens gillar räkor blev nästan sugen... Smörgåsen var helt täckt av stora fina handskalade räkor. Jag har aldrig sett nå liknande. Folk köade utanför för att få äta där. Det var säkert runt 1 kilo räkor på varje smörgås kändes det som... ( Å är ni som mig och inte gillar räkor så kan ja rekommendera kyckling och curry baguetten...minst lika god ;) 

Vi kom hem i fredags så då var vi bara hemma och packade upp.
Igår var vi bjuden till Snocke & Rebecka på grillat. Så då kom Hannas farmor och satt barnvakt. Längesen dom sågs nu så dom hade det nog mysigt tillsammans medans vi fick gå ut på galej. Vi gick ner på stadsfesten på kvällen och var väl inte hemma och i säng förns halv fyra, fyra. Jag är sååå glad att Tobbe tog morgonpasset med Hanna idag för hon vaknade som vanligt vid 6 och var pigg å glad :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv