onsdag 12 augusti 2015

Välkommen Höst!

När bollchryssen kommer och det är mörkt ute om kvällarna då är hösten på ingång tycker jag.
Bästa årstiden på hela året!! Jag och Hanna planterade bort sommarblommorna på framsidan i veckan och satte i fina härliga bollchryss. Så nu har vi höst på framsidan medans sommaren får dröja kvar på altanen på baksidan. 

Det har blivit dåligt med agilityträning just nu.
Jag beställde hem en Treat & Train i förra veckan så vi har tränat lite trix med den här hemma. jag tänkte använda den i Mikes RC träning. Tyvärr så är Mike inte så intresserad utav den så fort vi kommer utomhus. Så vi har fått jobba mycket med att höja värdet på den och lagt in en belöningskedja. Nu funkar det riktigt bra här hemma på fotbollsplanen när vi tränar lydnad m.m.

Så idag åkte vi upp på klubben för att träna ett pass. 
Första skicken drog han inte alls till mm. Men andra och tredje passet gick mycket bättre. Vi körde tre korta pass så det inte ska bli så många skick totalt. 100% i träffar men lite dåligt drag på mm. Måste försöka höja värdet ännu mera. Jag tycker det är så sjukt roligt att ha nåt att pula med igen!! Blir inte så ofta som man tänker bara för allt annat tar sån tid. Tiden med lilltjejen går ju lixom före allt annat. Hon är så himla go och rolig att vara med just nu...börjar få lite ångest över att jag snart ska börja jobba igen. Så därför tänker jag njuta av varje ledig dag vi har tillsammans innan dess!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv