söndag 2 augusti 2015

Wasahoppet & Älvkarleby

Vi har varit på två tävlingar sen sist.
Först var vi i Älvkarleby och tävlade hoppklass 2. Vi hade stolpe ut i alla lopp så inget att hurra för resultatmässigt, men känslan var helt ok. I ett av loppen diskade vi oss på näst sista hindret för Mike missförstod mitt bakombyte, i ett annat så startade en löptik före oss så i det loppet svävade Mike lite i det blå... Å ni vet ju hur det är...nära skjuter ingen hare...

Sen blev det dags för Wasahoppet i Borlänge.
Jag hade bara anmält en dag. När det var klass 1. Det har känts som att vi aldrig ska komma ur ettan. Första loppet tjuvstartar Mike och loppet var inget höjdarlopp. Vi tappade mycket tid på flera ställen, men förutom starten så tycker jag ändå att han var lyhörd. Vi nollar och tiden räcker till 4:e plats & pinne av ca 100 starter. Äntligen! Så där blev vi också uppflyttade till klass 2 i agilityklass.

Det var ju dubbla klasser så vi hade ett lopp kvar i agilityklass. Det kändes skönt att ha fått pinne i första loppet för då kunde vi bara köra järnet i nästa. Mike tjuvstartar igen!!! Å i den här klassen var det ingen höjdare när han gjorde det för det var svåra linjer och många hundar diskade sig eller hade fel. Vi lyckas trots det ta oss igenom banan och slutet fick vi till riktigt bra. Även i det här loppet räcker tiden till en 4:e plats och pinne!

En pinne vi egentligen inte behövde men herregud va gött att äntligen få sätta två nollor på tävling efter alla retliga femmor och skitdiskar. Vi har gjort mycket snyggare lopp tidigare där vi har haft fel men i slutändan är det ju nollade lopp som räknas. Så jag sket faktiskt i att det inte var så snyggt,det var bara såååå gött att äntligen få nolla på tävling igen!
På semestern träffade jag och Mike upp Annika och One på klubben för ett träningspass. Å ni kan aldrig fatta hur roligt och efterlängtat det var!!! :) För en liten stund kändes det precis som förr!!

Annika hjälpte mig med Mikes runnings. Vi har ju tagit en paus i det tidigare men nu är vi igång igen och nu ska vi köra på är det tänkt. Så jäkla skönt att få bolla lite!! Det var ett riktigt lyckat pass. Annika håller ju på och lär in det på One nu också så det är skönt att vi kan hjälpas åt i träningen igen. Sen körde vi även en kombination och One fick testa slalom för första gången. 

Vi diskuterade även Mikes tjuvstarter och bara för att bryta hans tjuvstartmönster så håller jag nu på och tränar in en ny startrutin. Det är så många lopp som blir förstörda när han bara ska hålla på och tjuvstarta. Så jag hoppas det blir bättre nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv